Hop til indhold

Markering indendørs


Marie1

Recommended Posts

Hej alle her på Katteforum.

 

Jeg er ny her og behøver et rigtigt godt råd.

 

I meget lang tid har jeg været udsat for, at min norske skovkat markerer indendørs. Det være sig opad mine hjørnelædersofa - rigtig mange gange. Op ad mit tv-bord og op ad mit skrivebord i mit arbejdsværelse. Sidstnævnte havde jeg ikke opdaget, med det resultat at lakken på gulvet er ætset væk.

 

Jeg har ikke set, at han markerer indendørs, men har set, at han har gjort det i min garage, så jeg er sikker på, at det er ham. Udover ham har jeg Buster og Mille. De tre har været sammen siden Pelle (skovkatten) var 14 uger gammel, så der er ingen nye katte hos mig, da Pelle er over to år gammel.

 

 

Pelle markerer også udendørs, har jeg set. Både han og Buster er kastrerede og Mille er steriliseret. Hvordan skal jeg vænne ham af med dette griseri? Er der nogen her, der har et rigtigt godt råd til mig?

 

 

Mange hilsner fra Marie1

 

 

PS! Der er foto af mine tre dejlige katte i galleriet :)

Link til kommentar
Del på andre sites

nu ved jeg ikke hvor glad du er or citruslugte....

 

Men først vil jeg vaske alle de steder over med enten rodalon eller hvid eddike, det fjerner lugten at kattetis.

Husk at komme ind i krogene, hvis du vælger rodalon skal du lade det sidde lidt inden du vasker det af.

Derudover vil jeg bagefter vaske med en sæbe/rengøringsmiddel som lugter/dufter af citrus, katte kan ofte ikke lide den lugt.

 

Jeg vil dog ikke love at det hjælper, da han allerede har fået det for vane.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Henriette.

Jeg har brugt Rodalon, men vil også prøve med rengøringsmiddel, som lugter af citrus. Jeg har en spray med "Gå væk hund/kat", men den vil jeg ikke bruge, da den er meget kraftigt lugtende - også for mig.

 

Jeg holdt meget øje med ham i går, og han stod og kiggede på mig som om han tænkte: "Øh, nu kigger hun på mig, så jeg må nok hellere styre mig i dag". Så der var ikke noget i går. Heldigvis.

 

Mange hilsner fra Marie :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Det lyder godt :) Altså at han ikke gjorde noget igår :)

 

Håber det vil fortsætte, det er simpelthen bare så irriterende med en strintende hankat, særlig når man ikke kan kast. ham :) Jeg har selv en, heldigvis gør han det kun udenfor.

 

Gå-væk-kat, tror jeg ikke har nogen særlig virkning, i hvert fald ikke hvis du ikke sprøjter det hver 7. time, så vidt jeg husker har den ikke længere effekt, hvis den har nogen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...