Hop til indhold

Træne sin kat til at blive inde selvom døren står åben?


Cleffa

Recommended Posts

Hejsa :)

Ved ikke om der allerede er en tråd om det her herinde, kunne ikke finde en.

 

Men jeg skal til at flytte og vil gerne anskaffe mig en lille killing. Problemet er bare at der hvor jeg flytter hen er det ikke tilladt at lade sin kat

gå ude uden opsyn eller uden snor.

Så ville høre om man kan træne sin kat til at blive indenfor selvom f.eks altan døren eller et vindue står åbent (bor helt nede ved jorden)

og evt. hvordan man kan gøre det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg går tur med min kat ca. 3 x ugentlig omtrent 1-2 timer ad gangen, men jeg bor også et sted hvor jeg kan gå med hende i fred og ro.

Hvis du vil lære din killing at gå i sele, er det en god ide når den har fået selen på, at præsentere den for noget, som er så spændende, at den glemmer, at den har selen på og på den måde vænner den sig til den. Derefter kan du lige så stille begynde at gå små ture..... For øvrigt, har jeg lært min kat, at blive liggende i en kurv, som står i entreen, når hun ikke må komme med eller døren ud til opgangen står åben og hun ikke skal derud. Måske er min kat helt specielt dygtig, det vil jeg jo gerne tro, men mon dog :-) Hvorfor skulle katte være dummere end fx hunde?! Nej, katte er såmænd kvikke nok, man kan lære dem mange forskellige ting, man skal bare være tålmodig og kærlig...lån evt. bogen om "Træn din kat". Held & lykke ! :-D

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...