Hop til indhold

Den første uge efter katten har født...?


Jahirah

Recommended Posts

Hey,

 

Jeg er ny herinde og valgte at registrere mig fordi at jeg for nylig har oplevet at få mit første kuld killinger, men også fordi jeg håber på at kunne lære fra de andre brugere herinde.

Specifikt har jeg et spørgsmål mht. noget der bekymrer mig, selvom det måske ikke har noget at sige. Eftersom det er mit første kuld er jeg temmelig grøn også selvom jeg mener at have forberedt mig så godt som jeg kunne.

Jeg er kke særlig god til at finde informationer om små specifikke detaljer jeg ikke aner hvad man klassificerer som - på godt dansk så er jeg lidt af en idiot til Google.

 

Min hunkat Rasmine (halv Maine Coon) er omkring 20 måneder. Hun blev drægtig ved et uheld idet hun fik sin ugentlige p-pille da det skete.

Efter 4 uger var jeg godt klar over at der var familie forøgelse på vej så jeg begyndte på de forberedelser der skulle laves inden. Jeg konsulterede dyrlægen for at sikre mig hun var ved godt helbred samt fik vejledning om optimal kost.

Ca. 24 timer inden fødslen gik igang begyndte hun at blive urolig - alting forløb perfekt. Hun fødte uden problemer og hendes moder instinker er spot-on.

 

Den 3. killing der kom til verden bemærkede jeg hev efter vejret efter den kom ud. Det stoppede dog efter at Rasmine slikkede hende ren for diverse ting så jeg tænkte egentlig ikke mere over det. Men efterhånden som jeg har observeret hende og killingerne i dag er der én som af og til hiver efter vejret. Det ses ved at den åbner munden mere end normalt, mens den tydligvis trækker vejret enten meget dyb eller hiver efter vejret. Det er typisk 4-6 store mundfulde og så holder det op igen.

 

Jeg ved ikke om det er årsag til bekymring eller om det bare er mig, som uerfaren - der er pylret, men jeg håber på I måske kunne give mig jeres indspark omkring det?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...