Hop til indhold

Så fik vi endnu en kat


O´ernes mor

Recommended Posts

Ja jeg fik overtalt kæresten og nu er vi ejere af 3 katte ;)

 

Vi overtog en 3 år gammel kastreret main coon hankat i dag, der hedder Banderas. Da det ikke rigtig klinger i munden på os har vi snakket om muligvis at omdøbe ham til Bagheera. Det ligger rimelig tæt på hans nuværende navn.

 

Men i skal da lige se det lille pjevs, der stadig ligger og trygger sig bag en pude i sofaen.

 

DSC04486.jpg

 

Oswald har været og hilse på. Han er meget nysgerrig men har lige måtte hvæse lidt da det var en tand for spændende. Han ligger pænt på gulvet under sofabordet og venter på Banderas kommer frem. Ofelia har vi lukket nede på værelserne og den nederste terrasse, da hun er en lidt for sur dame. Vi vil se om Oswald og Banderas der begge er mere rolige kunne finde en eller anden alliance inden hylekonen kommer til. Så tror jeg ikke Banderas vil være helt så bange når der er en han stoler lidt mere på.

 

Der kommer flere billeder når han tør komme mere frem.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tillykke med den fine kat :)

jeg er spændt på hvordan sammenføringen går med voksne katte, jeg har kun turde tage en killing her af frygt for at det skal blive for stresset for de to gamle

Alle er voksne og har prøvet at gå sammen med andre katte uden de store problemer, så det er jeg ikke bange for. Føler ikke der er stress på her tror mere at Banderes sørger lige nu. Han vil ikke komme ud af sin transportkasse og virker ret ked af det. Han virker ikke engang interesseret i os. Men han er også ældre end de katte jeg før har fået ind. Han har også skulle sige farvel til sin søster i dag og være ude at køre 80 km i bil. Så tror det hele spiller ind.

Vi har lukket de andre katte væk og stillet mad foran hans kasse og så har vi sat nogle puder op omkring hans kasse så han er godt gemt.

Håber på bedring i morgen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tillykke med katten :)

 

Hold os endelig opdateret :)

 

Det skal jeg gøre. Har du prøvet at en kat var så mange timer om at komme frem og virkede helt uinteresseret i dig?

Vi kan ikke engang lokke med mad eller kæl. Han drejer bare hovedet eller hele kroppen væk nærmest i slowmotion.

Kan det være hans alder og at han er vokset op med sin søster?

Link til kommentar
Del på andre sites

Giv ham lidt tid. Frede var fire da han flyttede ind hos mig, sammen med sin kammerat, Misser. Misser brugte ca. 10min på at falde til, hvor Frede brugte et år :(

Okay. Så er jeg mere rolig. Bare han ikke sørger sig ihjel. Det var jeg mest bange for. Hvordan så med de andre katte. Hvornår vil du mene de kunne slippes løs? Skal jeg bare holde dem på vores værelser og nederste terrasse de næste par dage eller? De dør jo ikke af det, men de vil nok være ret utilfredse med det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Okay. Så er jeg mere rolig. Bare han ikke sørger sig ihjel. Det var jeg mest bange for. Hvordan så med de andre katte. Hvornår vil du mene de kunne slippes løs? Skal jeg bare holde dem på vores værelser og nederste terrasse de næste par dage eller? De dør jo ikke af det, men de vil nok være ret utilfredse med det.

Nååee søde mis, han er ked af det og bange... det skal nok - han skal bare have tid..

 

Jeg ville lige se hvordan de kommer ud af det.. Hvis du går på arbejde ville jeg skille dem ad de første dage...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil bare lade dem gå sammen :) Sådan gør jeg altid herhjemme :)

 

Ofelia og Oswald er kommet op og Oswlad så ud som om han skulle til at prutte i Banderas seng han har haft med hjemmefra, så min kæreste skyndte sig at tage ham væk. Det var Oswald ikke helt tilfreds med og han brokkede sig, hvilket fik den lille gimpe Ofelia til at gå i baglås oveni skallen. Hun farede efter ham og skreg og hylede op som om hun var oppe at slås med 17 andre katte. Hun har ikke opdaget Banderes, men har lugtet ham. Hun leder dog ikke efter ham da hun nok går ud fra det kom fra hans seng på gulvet.

Vi har snakket om at sætte os og spille nogle spil ved sofabordet, så Banderes ikke sidder der alene og vi også er der hvis Ofelia får en af sine hjerneblødninger, så vi lige kan bede hende om at klappe kaje, hvis hun finder ham eller han tør komme frem.

Oswald er mere eller mindre lige glad nu. Tror først hans interesse kommer tilbage når Banderas kommer frem.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nååee søde mis, han er ked af det og bange... det skal nok - han skal bare have tid..

 

Jeg ville lige se hvordan de kommer ud af det.. Hvis du går på arbejde ville jeg skille dem ad de første dage...

 

Vi er begge hjemme for tiden så vi kan bare skiftes til at handle osv. til de har fundet ud af det.

Han skal nok få det godt her. Synes bare altid de første par dage / uger er forvirrende. Tror jeg føler for meget med de små kræ.

Link til kommentar
Del på andre sites

Min hunkat er også en hysterisk dame :) hun hyler og skriger hvis drengene kommer for tæt på..

 

Jeg ville ønske hun ville sætte Tarzan på plads... Tarzan er ca 7 måneder og alt handler om at lege, så han hopper på hende hele tiden :( og hun hyler og knurre så hele tiden, rigtig rigtig irriterende både for mig og hende - hun hedder forøvrigt også Ofelia :D...

Min hankat har sat sig i respekt og ham tør Tarzan ikke hoppe på mere..

Link til kommentar
Del på andre sites

Min hunkat er også en hysterisk dame :) hun hyler og skriger hvis drengene kommer for tæt på..

 

Jeg ville ønske hun ville sætte Tarzan på plads... Tarzan er ca 7 måneder og alt handler om at lege, så han hopper på hende hele tiden :( og hun hyler og knurre så hele tiden, rigtig rigtig irriterende både for mig og hende - hun hedder forøvrigt også Ofelia :D...

Min hankat har sat sig i respekt og ham tør Tarzan ikke hoppe på mere..

 

Hehe ja der må være noget i det navn der ;)

Hun har forresten mødt Bagheera som vi har omdøbt ham og hun har hvæset og spruttet lidt. Vi har kunnet bede hende om at tie stille når hun er begyndt på at synge. Igår aftes blev hun ret hysterisk og vi kunne ikke røre hende uden hun hvæsede og hylede, så hun måtte lige få timeout på værelset, så hun ikke fik stresset både drengene og sig selv for meget.

Det tror jeg har hjulpet, for her til morgen har hun kun hvæset og pevet lidt og så bevæger hun sig væk fra ham i slowmotion og ligner mest af alt en der er ved at sk*** grønne grise. Det er dog ikke så farligt at man ikke må lægge sig øverst på sin borg for at holde øje.

Bagheera har været rundt og sige hej, er en rigtig kælepotte og ham og Oswald mener begge de er den rette ejer af en af Henriettes fjerdimser, så vi ender nok med at måtte bestille nogle flere.

Han fandt selv sin bakke i nat kan jeg se da han har været den eneste kat der har kunnet bruge den og han har spist godt.

Så al tvivl er væk, det skal nok gå.

 

Her er han inde og undersøge min kærestes computerværksted. Der er også godt med dippeputter og ledninger. Et rigtig legeland for en nysgerrig kat.

DSC04487.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Bagheera kom i dag ned og vækkede mig med et næsedut og miav, han har været ude på begge terrasser og går rundt i huset og undersøger alt.

Lige nu er han bare pist væk :(, men det var han også i går indtil vi fandt ham helt bagerst i en af vores radiatorgrave. Synes bare vi har ledt over alt og han er stadig væk. Må sætte nogle flyers op i blokken her hvis han stadig ikke er kommet frem i morgen tidlig. For så tror jeg han er gået på opdagelse udenfor og ikke kan finde hjem. Han synes nemlig at Oswald var noget så spændende i morges og rendte rundt efter ham og Oswald går jo tur hver dag.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det var godt... det skal nok gå godt.. den lille hysteriske dame blive sikkert god igen:)

 

Ja hun tager det faktisk ret fint nu. Det har hjulpet at hun fik "stuearrest" nogle gange når hun hidsede sig for meget op. Hun er nemlig ikke glad for ikke at have samling på tropperne. Så hun har følt sig meget ensom. Så er det trods alt bedre at finde sig i at Bagheera også må være her.

Oswald er møgsur over der er flyttet en ny ind, så han går lange ture og vrisser af os når han er hjemme. Fik dog en krammer og nogle møs i går morges da han kom ned og skulle ligge i arm. Men helt tilfreds med situationen er han altså ikke.

Tror mest det handler om at Ofelia har fået et par af sine hjerneblødninger der er gået voldsomt ud over ham. For han gider ikke rigtig snakke med hende.

Ja det er så skønt med alle de personligheder. Det er sjovt at se hvordan de reagere og faktisk kan reagere på en anden måde end den man troede de ville reagere på.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvordan går det med baghera?

Er han kommet frem/ hjem igen?

Jow jow han er en totalt udekatspro! Han opføre sig som om det har han da gjort altid.

Så han går tur hver dag og prutter udenfor uden problemer.

Han er super kælen og synes vi skal se på ham og kæle hele tiden.

Han vil super gerne sige dav til de andre katte, men de hvæser stadig af ham, selv om man kan se det ikke er fordi de mener det så galt. Det er mere sådan, rolig rolig jeg er altså lidt usikker endnu men vi kan godt glo på hinanden hvæs.

Så alt i alt synes jeg det går rigtig godt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jow jow han er en totalt udekatspro! Han opføre sig som om det har han da gjort altid.

Så han går tur hver dag og prutter udenfor uden problemer.

Han er super kælen og synes vi skal se på ham og kæle hele tiden.

Han vil super gerne sige dav til de andre katte, men de hvæser stadig af ham, selv om man kan se det ikke er fordi de mener det så galt. Det er mere sådan, rolig rolig jeg er altså lidt usikker endnu men vi kan godt glo på hinanden hvæs.

Så alt i alt synes jeg det går rigtig godt.

 

Dejligt at høre, at det bare går godt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...