Hop til indhold

råfodring/barf


christina1981

Recommended Posts

nu til spørgsmålet kan katte tåle ALT slags kød råt? eller skal det være special købt? lod mine katte prøve at smage lidt hakket oksekød det var så kun den lille der var interesseret, men kommer pludselig i tvivl om det er okay?

mvh christina

 

Min kat på nu et år, han bliver fodret med råt oksekød, kalun (ko indermave og andre indvolde), HELE kyllingeunderlår og gerne frosne (så skal han arbejde for føden, og det er altså det HELE, der bliver spist inkl. benet), og derudover får han også nogle ben med kød og specielt marv på. Han har ikke så meget som en enkelt tandsten, og han har aldrig fået renset tænder. Han får ca. 2% af sin vægt fordelt på to måltider. Og så får han selvfølgelig, hvad han selv fanger. Han er nemlig udekat.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

Du skal passe lidt på med svinekød (men det skal vi mennesker også), for svin indeholder mange gange ret mange medicin-rester. Så hvis du vil være på den sikre side, så køb økologisk svinekød.

 

Jeg har selv lige givet mine 2 katte et råt kyllingelår med ben her til aften. Tror i de gider at spise det? Nææææh de slikkede på det, men det var for besværligt at bide i det, når man er vandt til tørfoder og vådfoder der næsten ér tygget for en i forvejen :P

 

Iiih har lige købt en stor pose frosne lår kun til dem, så det er da lidt surt hvis ikke de gider at spise dem.

Link til kommentar
Del på andre sites

Du skal passe lidt på med svinekød (men det skal vi mennesker også), for svin indeholder mange gange ret mange medicin-rester. Så hvis du vil være på den sikre side, så køb økologisk svinekød.

 

Jeg har selv lige givet mine 2 katte et råt kyllingelår med ben her til aften. Tror i de gider at spise det? Nææææh de slikkede på det, men det var for besværligt at bide i det, når man er vandt til tørfoder og vådfoder der næsten ér tygget for en i forvejen :P

 

Iiih har lige købt en stor pose frosne lår kun til dem, så det er da lidt surt hvis ikke de gider at spise dem.

Man skal gradvist vænne katten til råt kød, når den er tørfods "junkie". Læs evt. på http://www.hundeogkatteimperiet.dk/shop/cms-4.html og scroll ned til afsnittet Skift fra tørkost til barf: Barf er ikke noget bestemt mærke men en forkortelse for Bones And Raw Food (Ben Og Råt Kød). I øvrigt er der ganske interessant læsning på hele siden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...