Hop til indhold

Mister knurhår


ninabang

Recommended Posts

Er der nogen som kan hjælpe med et godt råd. Vores kat (en almindelig huskat på ca 10 år) har de sidste par år mistet sine knurhår. Vi har været hos dyrlæge utallige gange og prøvet diverse orme og loppe kure, men uden resultat.. Det kunne være så herligt om vil kunne gøre noget for at de vokser ud igen.

 

På forhånd tak

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja jeg tror at katte har brug for knurhårene til at føle omverdenen og muligvis også i deres kommunikation indbyrdes ? ... Tror ikke det er en voldsom gene og jeg mærker ikke noget anderledes i dens adfærd , men det irriterer mig, at vi ikke kan afhjælpe problemet og jeg syns det er lidt svært bare at affinde mig med det, som de dyrlæger, vi har talt med har endt med at foreslå. Tror heller ikke at det skyldes alder, for jeg har det mødt andre ældre katte med normale knurhår. På en eller anden måde syns jeg det føles så "ynkeligt" eller forkert, at dens knurhår er så små og tænkte måske nogen har et råd. Skal lige sige at den har ansatser til knurhår, men måske de bare knækker, før de er vokset helt ud .

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Hej

 

Min mors gamle kat, som blev 18 år, mistede også knurhår på et tidspunkt. Dengang fik vi at vide, at det var pga alderen og ikke noget alvorligt. Den begyndte at "fælde knurhår", men der dukkede altid nye op igen. Hun fældede dem blot hurtigere end normalt sammenlignet med da den var yngre. Det hjalp lidt med et foder-skift, så den blev "foder behandlet", sikkert fordi den manglede nogle vitaminer for hud/hår/negle/cellefornyelse eller lign. pga alderen.

Måske kosten skal laves om? Jeg er ikke dyrlæge, men måske man skulle starte med at foder behandle den? Der findes gode foder produkter fra Hills og Royal Canin, som din dyrlæge sikkert kan anbefale ang. hår/negle?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...