Hop til indhold

Voldsomt vægttab hos min hankat!!!!


Buller

Recommended Posts

Hejsa.

 

Jeg er meget nervøs for min 4½ år gamle hankat. Han er normalt en udekat, og han har altid været det, men her de sidste 3 uger er han begyndt at tabe sig sygeligt. Han var normalt godt i stand, men han er blevet så tynd nu, at man kan se hans knogler. Han er også begyndt på ikke at ville spise, og han har fået en knude under kæben, som også er blevet større. Det eneste vi har kunne få i ham er et stykke hamburgerryg, og han vil ikke have hans eget mad. De sidste to dage har han lagt inde på min største datters værelse, og i dag opdagede jeg at han havde tisset under hendes seng, og han har ikke haft flyttet sig. Tisset var helt orange, og det lugtede ret slemt. Normalt plejede han at være meget kælen og til tider legesyg, men nu er han meget træt og afkræftet hele tiden.

Hvad tror i at det kan være? :(

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Jeg gentager bare: afsted til den dyrlæge!

Når en kat begynder at ændre adfærd i så stor stil, skal det tjekkes hos dyrlægen med det samme! Det kan være alt fra sukkersyge til cancer til en infektion til en indre skade - hvilket alle er ret alvorlige og ikke bare kan fixes med varme og ro..

 

Voksne katte bryder generelt ikke deres mønstre, og de kan ikke lide at tisse udenfor kattebakken - det med ikke at spise og tisse 'de forkerte' steder, er som regel tegn på at der er et problem.

 

Nu er indlægget efterhånden gammelt, men jeg håber din kat har det bedre nu :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...