Hop til indhold

Ældre kat , problemer med afføring


Sofatiger

Recommended Posts

Jeg skriver indlægget her da jeg ikke umiddelbart antager det er sygdom og den derfor hører til derovre ?

 

Halløjs jeg har 2 katte, det drejer som om den ene, en neutraliseret hunkat på 12 år. Når hun skal stort på kattebakken virker det som om hun ikke får rigtig trykket færdigt, hun render gennem hele huset med afføringen hængende bagpå, nogen gange forsøger hun selv at komme af med den , ved siden af kattebakken ved at trække sig langs gulvet. Det er super ulækkert og jeg skal vaske gulvet, ofte flere steder og flere gange , jeg er bange for at der er afførings baktier som man træder i og på den måde spreder til resten af huset. Mange gange når jeg at fange hende og fjerner bæen med køkkenrulle, men ofte går det galt.

Er det her bare alderdom eller fejler hun noget ?

Hun har ikke orm (jeg kom til at tænke på at hunde trækker bagdelen efter sig hvis de har orm og det klør)

Det ville være en rimmelig træls grund til at få hende aflivet :( men klart hvis det også belaster hende og det måske bliver værre fremover

Link til kommentar
Del på andre sites

Har du overvejet, om hun kunne have slidgigt i ryg/hofterne?

 

Det har min 8 årige hankat og havde derfor problemer med, at presse nok.

Han får nu smertestillende hver dag og har ikke de problemer mere. Det er nemt, at give katten, da det er flydende og smager godt.

Jeg ville tage en tur til doktor dyr, hvis jeg var dig!

 

Held og lykke med hende :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Har du overvejet, om hun kunne have slidgigt i ryg/hofterne?

 

Det har min 8 årige hankat og havde derfor problemer med, at presse nok.

Han får nu smertestillende hver dag og har ikke de problemer mere. Det er nemt, at give katten, da det er flydende og smager godt.

Jeg ville tage en tur til doktor dyr, hvis jeg var dig!

 

Held og lykke med hende :-)

 

Hmmm du siger noget... hun er tøvende nærmest opgivende når hun skal hoppe op på ting, det kunne jo også hænge sammen hvis hun har avs. Ja i har nok ret - jeg tager hende til dyrlægen og finder ud af hvad der kunne være med hende :) Takker for alle bud

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...