Hop til indhold

Snask i ørene?


FIXONI

Recommended Posts

  • 6 months later...
  • 4 weeks later...

Man kan rense orene med en lille smule levertran paa en vat pind. Det losner det sorte "snask" som saa kan fjernes med et rent stykke vat eller papir. Lyder meget som mider, det er deres ekskrementer der danner de der sorte kager. Man kan kobe draaber mod miderne i alm haandkob, ellers maa du til dyrlaegen og faa noget skrappere. Har selv haft problemer med mider hos en kat vi importerede for nogle aar siden. Intet virkede, saa til sidst tog vi skrappere midler i brug og brugte en meget tynd oploesning af Ivermectin (utojsmiddel til Koer) og det tog miderne med det samme. Blandingsforholdet paa Ivermectin skal tjekkes omhyggeligt, da det ellers kan vaere farligt for katten, saa snak med dyrlaegen !

Link til kommentar
Del på andre sites

Synd for katten , at døje med dårlige ører.

Min kat er ret god til at rense sine, så der kunne være problemer som din kat ikke selv kan fixe, derfor er det nødvendigt at opsøge dyrlægen.

Hvad nu hvis din kat brækker et ben, har du så ikke råd til dyrlægen.?

Man skal gøre sig klar på, at det at holde er dyr, hund eller kat er for bundet med nogle udgifter, der i blandt besøg hos dyrlægen.

 

mvh.

 

Kobolt

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ville altså lige passe lidt på med alle de husholdnings-råd der ryger på kryds og på tværs - specielt hvis trådstarter kunne lyde som en der hellere vil ty til billigere metoder - parasitter er ikke til at spøge med !

 

Som følge af miderne kan din kat have begyndende skader på ørerne , du kan ikke ud fra at glo på snasket vurdere om den har infektioner oveni. (er infektionen godt udbredt, og stået på et stykke tid kan vi snakke om knoglenedbrydning ligesom hos mennesker med følgende høretab !!)

Det er korrekt at du kan fjerne selve snasket med alle de nævnte metoder men du skal have fat på Stronghold eller lign som dryppes på nakkehuden af dyret til at bekæmpe SELVE miderne, ellers bliver de jo bare trygt boende og "graver" sig evt dybere ind i hovedet på katten, namme nam ?

Vi snakker parasitter , og jeg 140% tilhænger af at man lader en fagperson checke dyret og behandle det , ja det koster en konsultation plus evt medicin , men sådan er det jo at have dyr. Det skal simpelthen glos på under et mikroskop og tager ikke mange minutter hos dyrlægen .

Jeg vil sige hvis det er en "klassisk" tilbagevendende ting , hvor man helt sikkert kan udelukket andet , så ja , så kan du på eget initiativ "nøjes" med at købe håndkøb og droppe dyrlægen , eks ved lopper.

Kære trådstarter tag nu dit dyr alvorligt. Og husk hvis du har mere end 1 dyr (også hvis det er hund) så skal den OGSÅ behandles , ellers bliver de bare ved med at smitte hinanden , husk at nævne antal dyr hos lægen selv om du kun har 1 misser med.

Link til kommentar
Del på andre sites

Demotex virker langt bedre end Stronghold i min mening... Frontline kan også dryppes i ørerne.

Demetex drypning foregår ved dyrlæge, Stronghold kan du få på recept ved forevisning af kat først (skal både i nakke og øre)

 

Kunne egentlig godt tænke mig en opdatering, det er jo ret lang tid siden du startede tråden...

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...