Hop til indhold

skæl på halen


Rannva

Recommended Posts

Hej

 

jeg er ny her på forumet.

 

Jeg har en main coon på 10 mdr, der de sidste ca 2 mdr har haft noget mystisk på et mindre område af halen. Det er lige som pelsen er lidt klistret på dette afgrænsede område, men aligevel virker huden tør. Har ikke set hende klø i det eller slikke det, men det regner jeg med hun gør af og til da pelsen nogen gange filtres på dette område.

Det skal måske siges at mine katte er indekatte, af og til med ude i lukket have. Min anden kat har intet der minder om dette. Og min kanin har heller ikke noget, hvis dette er relevant. Min ene hest har haft skab, men hesteskab kan ikke smitte til katte( dyrlægens ord og hvad jeg har læst på nettet), men aligevel har jeg ikke snakket med kattene inden jeg har skiftet tøj og vasket hænder.

 

Er klar over at jeg er en dårlig katteejer at jeg ikke har haft hende til dyrlæge, men hun generes virkelig ikke af det. Og har prøvet at vaske hende med shampoo til langhårede katte. hun får killingefoder fra royal canin og er i normal foderstand.

 

nogen der har forslag til hvad det erjeg har med at gøre?

Og ja, jeg ringer til dyrlægen imorgen og se om jeg kan få en tid fredag eller næste uge.

Link til kommentar
Del på andre sites

Har nu været til dyrlæge med lille mis. Desværre tror dyrlægen at det er fedthale:(....mega kedeligt, da planen var at få hende udstillet og evt få et eller to kuld killinger, hvis hun raceæssigt er god nok. Men det dur ikke hvis det er fedthale, da det er arveligt:mad:....men efter aftale med dyrlægen ser vi lige lidt an.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...