Hop til indhold

Kat ændre adfærd


Mmm

Recommended Posts

Vores skønne kat er nu ca 10 måneder gammel.

Men vi er blevet lidt bekymret for dens ændring af adfærd

Katten har altid været meget opsøgende og kærlig. Har haft lyst til at blive kælet og en gang om dagen opsøgt os og sat sig på skødet for at blive kælet. Men den sidste måned er den ikke væsentligt intresseret i kontakt. Vi opsøger den og kæler med den. Ofte trækker den sig og går væk. Den sætter sig aldrig på skødet. Den er med andre ord væsentlig mindre kælen og søger ikke meget opmærksomhed.

Er det normalt at katten forandre adfærd i denne alder. Og må vi blot indse at den fremover vil være mere selstændig og have mindre behov for kontakt med os

Link til kommentar
Del på andre sites

En af mine katte hentede jeg på internat da den var ca 8 måneder. Hun var meget kælen og glad for at ligge på skødet. Efter et stykke tid opdagede jeg pludselig at hun ikke ville kæle mere, hun holdt sig bare for sig selv, var sød men ville ikke kæles... Jeg respektere altid mine kattes krops-sprog og lod hende være i fred... Hen ad tiden ændrede det sig igen og nu sidder hun altid på skødet og putter altid hos mig om natten.. Det tog lang tid, jeg kan ikke huske set præcis, men nok et årstid... Mit råd er at lade katten i fred så skal den nok vende tilbage :) hav tålmodighed

Link til kommentar
Del på andre sites

Min kat har været på præcis samme måde! Hun er det faktisk stadig lidt.

Det er svært at forstå at ens kat ændrer adfærd fra den dag til den anden, men det ændrer sig igen.

Cleo er blevet lidt bedre, så det går i den rigtige retning. :) Tror bare det er nogle perioder de får.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...