Hop til indhold

Kattekællingen


Recommended Posts

Er ved at være desperat nu. Vores hunkat massekrere vores hankat når de leger. Oswald tager det ganske afslappet og opsøger tit selv deres vilde leg. Han er også meget kærlig over for hende og er ikke bange for hende. Problemet er bare at han mere og mere ligner en der har været oppe og slås med en rulle pigtråd.

Hans hoved er oversået med små sår, han ene øre har fået et bidmærke der er gået helt igennem og på halsen er der revet en stor tot hår af. Så stor at den er så tydelig at man ser den med det samme han går forbi en.

Vi har klippet Ofelias negle og vi stopper dem når vi kan høre at nu bliver det for vildt, men vi kan jo af gode grunde ikke være over dem hele tiden. Hun gør det jo heller ikke for at være ond, for man kan se på dem begge at havde de kunne ville de græde af grin.

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, for et eller andet sted synes jeg det er synd at ødelægge deres leg, men det går jo heller ikke at han ligner jeg ved ikke hvad. Det kunne jo også ende med at blive værre end det er nu.

Hun har ikke et eneste mærke nogen steder på kroppen, så det er kun ham der kommer til skade.

Så hun er en rigtig kattekælling!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan ikke huske om dine katte er neutraliserede, men fertile katte er i hvert fald stort set altid grunden til ballade.

Selv hvis det kun er den ene der er fertil, kan det give problemer. Jeg fik min drengemis først, og han blev kastreret. Derefter fik jeg min pigemis, og da hun gik i løb, blev han ret vild, selvom han havde været kastreret i lang tid. Hun fik bid-sår i nakken fordi han prøvede at parre hende, og det er først efter hun er blevet ordnet at han behandler hende pænt. De leger stadigvæk, men de har aldrig sår.

 

Hvis dine katte begge er neutraliserede, så vil jeg lige høre hvor forskellige dine katte er. Er der stor aldersforskel på dem? Er det to vidt forskellige racer med forskelligt temperament? Det kan nemlig også være grunden, og så er det nok en del sværere at ændre hendes adfærd.

 

Når alt det er sagt, så er piger i dyreverdenen altså nogle små bisser. De har som regel en hel del mere temperament, end de kastrerede hankatte.

Link til kommentar
Del på andre sites

De er begge neutraliserede. Begge almindelige huskatte. Der er ca et års tid imellem dem.

De er begge meget kælne og legesyge. Det er ikke lang tid siden de kom under kniven og i starten gad de ikke engang glo på hinanden. Nu leger de sammen flere timer om dagen. De skiftes til at løbe efter hinanden og til at være den der lægger sig ned. Så umiddelbart er der ikke det store heriaki i deres leg. De spiser også side om side og de starter begge legen. Hun dog en smule mere end han gør, da han er lidt mere tung bagi og synes det er super hyggeligt at sove og sove og sove. Han render også uden for vores terrasse hvor hun altid er ved os eller ude på en af terrasserne. Hun går en sjældent gang ind til naboerne, men det er mest hvis de har leget sammen og hun så følger med.

Ved godt at vi kvinder kan være nogle værre nogen, men jeg synes bare hun er lidt for grov. Vi har set hende hænge fast i ham flere gange - som hvis hun havde hængt fast i noget tæppe eller lignende. Han piver eller klager sig aldrig når det sker. Faktisk virker det som om han ikke engang lægger mærke til det. Jeg er bare bange for infektioner, når hun hiver og river så meget i ham.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...