Hop til indhold

beskyttelse mod flåter?


Zika

Recommended Posts

Hej Folkens,

 

Jeg har problemer med at min kat slæber flåter med hjem. Bare i dag har jeg fjernet 3 fra hendes pels.

 

Mod lopper bruger jeg normalt advantage fordi jeg ikke rigtig synes at frontline hjalp, men har netop givet hende en dosis frontline i et forsøg på at dæmme lidt op for flåter, så må jeg skifte tilbage igen hvis lopperne blusser op igen.

 

Men jeg synes jeg har hørt om at katte kan få en indsprøjtning eller sådan noget som beskytter mod flåter og lopper? Nogen der ved noget om det, evt. har erfaringer?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bruger pt. et flåtkort, som jeg synes fungerer rigtig godt. Zika HADER at blive holdt fast, og kortet er ret let at bruge og får så vidt jeg kan se det meste af flåten med sig.

 

Er der egentlig en højsæson for flåter?

 

Ja har lige læst mig frem til at højsæsonen er Juni-august

men de ses fra marts-november - alt efter hvor man bor henne af, mht. skove, enge osv osv.

 

Får også det hele af, men idet de slipper kan de udlede en eller anden slags gift, som kan gøre katten syg, såvidt jeg har læst mig frem til, så for lige at dessinficere (staves?) får det en omgang sprit

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad bruger du egentlig imod lopper - altså forebyggende?

 

Jeg bruger som sagt advantage normalt. har dog alligevel lidt lopper i huset som bl.a. ses ved at der er loppebid næste morgen hvis katten lægger sig i sengen og kan komme ned under dynen - men ikke så mange at jeg kan fange dem på hende.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad bruger du egentlig imod lopper - altså forebyggende?

 

Jeg bruger som sagt advantage normalt. har dog alligevel lidt lopper i huset som bl.a. ses ved at der er loppebid næste morgen hvis katten lægger sig i sengen og kan komme ned under dynen - men ikke så mange at jeg kan fange dem på hende.

 

Mine har ikke fået loppekur siden sidste år, og har stadig ikke set en eneste loppe (7-9-13 banken under bordet)

Men de får en nu her, også advantage...

Har fundet noget på petdreams website, det burde du prøve, det kan du sprøjte i hele huset, jeg har ikke brugt særligt meget, bestilte to flasker til 140m2 og har ikke engang brugt en flaske på hele huset...

Det skulle fjerne både æg (7mdr) og levende lopper (2mdr)

http://www.petdreams.dk/loppespray-eliminerer-lopper-i-kattens-miljo.html

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 6 months later...

Jeg har 7-9-13 ALDRIG set en flåt eller loppe på min kat. Han bliver tit tjekket igennem. Og det sjove ved det er, at han er udekat og der er marker lige på den anden side af vejen, hvor han tit er ovre og lege og fange både mus og fugle. Jeg har ikke brugt noget som helst middel mod hverken lopper eller flåter.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...