Hop til indhold

Hvorfor fælder Mickey SÅ meget???


Cat-lady

Recommended Posts

Kære katteelskere ;)

 

Jeg har et spørgsmål, jeg håber i kan hjælpe med... :confused:

 

Min smukke hankat på 9,5 år fælder sindsygt meget for tiden!

Jeg børster ham hver dag, mange gange om dagen og det kan snildt bliver til 2-3 fyldte små børster om dagen.... Måske mere, hvis han gad at ligge stille så længe :cool:

 

Jeg ved at det er "fælde-sæson" for tiden, men i dag prøvede jeg for sjov og se om jeg kunne "hive" hans pels af, altså ganske forsigtigt!! Og jeg kan bare tage en tot, hive ganske lidt og vupti, så har jeg imellem 10-20 smukke Mickey hår i hånden!!

 

Kan i også det for tiden på jeres søde katte-missere?

 

Mickey er hvad man vist kalder en kort hårs kat...

Han er en blanding af lidt forskelligt (der er billeder af ham på min profil)

Han får Royal Canin Mature og da han er tidligere vildkat, så æder han ganske simpelt alt det han skal :) Så det er vist ikke noget med kosten... Desuden er hans pels så smuk, skinner flot og er blød som silke :D

 

Nå men jeg håber at i bare siger, at det er ganske normalt og at jeg pyldre alt for meget hehe :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Herhjemme er det også vildt...

Er overbevist om at de skal fedes op, for de ser bare så tynde ud efterhånden som vinterpelsen falder af...

 

Hahaha, det er jo PRÆCIS sådan jeg har det!! Mickey får nu 30g mere fodder end han plejer, fordi han ser så tynd ud.... Og han har altså kort hår, så det er jo ikke fordi han ser så meget tyndere ud, men JEG kan se det :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Tusind tak for jeres respons :)

Jeg er meget lettet over, at det ikke kun er Mickey der fælder sindsygt... ;)

 

Jeg arbejder til daglig på Inges kattehjem i glostrup og jeg skal derud i morgen. Jeg har self tænkt mig at teste samtlige katte i pensionen, for om de fælder ligeså meget, plus en snak med dyrlægen, når hun kommer tilbage fra ferie tirsdag, just to be safe :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Med den kolde vinter det har været og de nu meget mildere temperaturer har kattene en godt lag de skal af med. Det er en rigtig god idé at børste ham som du gør (selvom det nogen gange synes omsonst, man kan bare blive ved med at børste og børste, og lige lidt hjælper det, de fælder stadigvæk :rolleyes:), ved børstning undgår man at katten sluger for mange hår der kan sætte sig til hårboller.

 

Nu ved jeg ikke lige hvilket foder han får eller hvor meget han vejer eller burde veje, men 30g mere om dagen det er faktisk rigtig, rigtig meget, måske endda for meget mener jeg. Jeg synes du skal holde godt øje med hans vægt og at han i sidste ende ikke kommer til at tage for meget på, det er nemlig sin sag at få en kat til at tabe sig. Hvis det er muligt bör du veje ham regelmæssigt, vægten er tit mere pålidelig end øjemålet icon_wink.gif Du kan prøve at tage en snak med din dyrlæge om hvor meget han skal veje i forhold til sin størrelse.

Link til kommentar
Del på andre sites

Herhjemme fælder hankatten også ekstremt.

Jeg har så lige købt en furminator, og den er super effektiv, men i butikken sagde de at jeg ikke måtte børste ham mere end 2 gange om måneden, da han ellers ville miste for meget underuld... :S

Det lyder da lidt tåbeligt... den tager jo kun de løse hår, og de løse hår skal vel alle sammen væk alligevel? Eller hvad??

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har også 2 Briter som fælder ENORMT meget for tiden. Støvsugeren er igang HVER dag.

Min dyrlæge har lige fortalt at jeg kun må bruge min Furminator ca. 1 gang om ugen, da den ellers ville være alt for voldsom hvis den bruges oftere. 2 gange om måneden lyder godt nok af lidt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...