Hop til indhold

Kat kradser på døren!


Mic90

Recommended Posts

Hjælp, vores lille kat Coco kan ikke lide at være alene om natten.

han miaver og kradser på døren, i starten gjorde han det ind til vores soveværelse, derefter blev vi nød til at sætte ham ud i gangen om natten, (der har han også mad, kradstræ og legetøj) men der bliver han også ved med at kradse på døren (døren bliver jo helt ødelagt)

 

Hvad skal vi gøre for han lader være?!? :confused:

(Og vi vil ikke have ham på sove værelset)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hjælp, vores lille kat Coco kan ikke lide at være alene om natten.

han miaver og kradser på døren, i starten gjorde han det ind til vores soveværelse, derefter blev vi nød til at sætte ham ud i gangen om natten, (der har han også mad, kradstræ og legetøj) men der bliver han også ved med at kradse på døren (døren bliver jo helt ødelagt)

 

Hvad skal vi gøre for han lader være?!? :confused:

(Og vi vil ikke have ham på sove værelset)

 

Hej Mic90 :)

Jeg kan ikke hjælpe, vi har fri adgang til hele huset, men jeg har sat 2 hængekøjer op på radiatoren i soveværelset og der ligger de meget gerne..

Også når der bliver for højrøstede i stuen.. :D

Han gør det I gør, og vil være der hvor I er.. Eller ihvertfal have valget..

Men ellers må I have tålmodighed, for på et tidspunkt vil han stoppe.. Når han opdager det ikke hjælper..

Jeg v. ikke m. døren, en form for "slid" vil der altid være på huset, når man har kat.

kh.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis det var efter min mening fik han også adgang til soveværelset, men der er jo desværre 2 til at bestemme det :)

Men det er da mærkeligt at han ikke er stoppet endnu, han er godt 10måneder !

 

Hehe, jeg glemte bare at lukke døren når jeg gik i seng, og nu kan manden heller ikke sove uden en kat i sengen :) Så nemt var det

 

Men tror desværre også han keder sig, Men vi har desværre ikke plads til 2 katte i en 60m2 lejlighed, det ville næsten være ondt :o men vi må se om det med at lege med ham inden senge tid hjælper :)

 

Jeg har haft to katte på 35m2. Det vil overhovedet ikke være synd, det er meget mere synd at han skal gå alene. I har sikkert allerede et kradsetræ så han kan komme op i højden, og man kan altid lave lidt hylder til dem også. Husk på katte lever tredimisionelt....

Link til kommentar
Del på andre sites

Hæhæ.. Den lille snuskemus, vi vil jo ikke gøre jer kede af det, men han er en social race og en lille dreng endnu, han har brug for jer.. kan du ikke glemme at lukke døren, så find et sted hvor I hænger eller stiller en seng/køje til ham?

 

Jeg tror også det er rigtig at de hader lukkede døre, vores Asmus vil m. ud når vi bader, åbner jeg ikke for ham, går han helt amok :D og han er så stor at han selv kan nå og åbne døren..

 

MainCoonen bliver meget depri hvis de ikke får lov at følge m. i næsten ALT.. Vores følger håndværkeren og skorstensfejern rundt i huset, og m. ude når far Frank laver bil og cykel.. høhø.. eller når jeg graver i haven og skralder kartofler.. De styrter glade rundt nå vi går m. i haven..

 

vh.

Link til kommentar
Del på andre sites

kender problemet med at de kradser på døren...

lige pt får de lov at være i soveværelset om natten, men det slutter difinitivt om ca 3 mdr, så lytter lige med hvad der er af gode råd til at få dem til at stoppe med at kradse på døren... for det er da til at blive sindssyg af

Er det fordi du skal have baby det er slut om tre måneder..? Så vil jeg anbefale dig at lukke døren med det samme... en lille nyfødt og krassende katte kan du ikke klare på en gang... hæng noget på døren en periode, feks et tæppe - det kan de jo ikke krasse på

Link til kommentar
Del på andre sites

I har alle meget gode ideer, tror jeg vil prøve at lægge et godt ord ind for at døren skal stå åben om natten idag :P

men hvis ikke må vi jo prøve med træ eller stof på døren :o

 

Katte fylder altså ikke særlig meget i sengen... Medmindre der er mere end en :)

Skulle hilse at sige fra Frede at fodenden er bedst, særligt helt ude ved kanten :)

 

Stranger, Toulouse, Bella og Kelly fortrækker at ligge i hovedet på mig.

Fifi og Ares, kan godt nøjes med at ligge ved min mave :)

 

Har næsten aldrig mere end 5 katte i sengen, og så hunden også, indtil manden går iseng...

Link til kommentar
Del på andre sites

Det eneste sted jeg ikke kan eller vil have Pokie med, er i sengen.. Det er en 90 cm bred seng og selv alene føles den lille.. Men Pokie gider så heller ikke sove sammen, da jeg ligger for uroligt.. :P Desuden er kattehår i sengen ikke så optimalt for min næse.. :P Det for jeg totalt fnidder af.. xD

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej det er rigtigt Henriette , her er det også kæresten der er problemet med at katten ikke må være det :)

 

Hehe, det er kun hunden der bliver fjernet når han går i seng, 34kg hund i sengen er lige i over kanten. Ellers er det rigtig hyggeligt, når manden er på øvelse, alle katte og hunden og så mig i sengen, ender som regel uden dyne, selvom jeg starter med to :) Men det er hyggeligt.

 

Nu synes han faktisk at det er helt hyggeligt at ligge med en eller to katte, så han er selv begyndt at kalde dem op i sengen :)

 

 

Må hellere lige sige, da jeg fik de første to katte i 2009 var manden stor kattehader, virkelig stor kattehader. I dag elsker han kattene, og vil heller ikke undvære dem.

Link til kommentar
Del på andre sites

det er præcis det som også er problemet her, sengen er for lille, han fylder, og så vil vi ikke have ham der :)

Det eneste sted jeg ikke kan eller vil have Pokie med, er i sengen.. Det er en 90 cm bred seng og selv alene føles den lille.. Men Pokie gider så heller ikke sove sammen, da jeg ligger for uroligt.. :P Desuden er kattehår i sengen ikke så optimalt for min næse.. :P Det for jeg totalt fnidder af.. xD
Link til kommentar
Del på andre sites

Katte bruger ikke ret meget plads i en seng og når du rykker dig rykker den sig også. Det er ikke som et lille spædbarn der er helt forsvarsløst. Så med mindre du kaster dig på dyret så flytter den sig selv hvis den mener du sparker, ruller og vender dig for meget. Et håndklæde/tæppe fx. mellem jeres hovedpuder eller ben kan man godt lære katten at ligge på. Det er nemmest hvis man lure katten af for at se hvor den helst vil ligge, og så er der ikke så mange hår. Du kan altså også sagtens have en kurv ved siden af sengen eller en pude katten kan ligge på. Evt på natbordet. Den vil jo bare gerne være sammen med dig.

Så hvis det er fordi manden slet ikke er til at rokke mht at få katten med i sengen, så synes jeg at du skal prøve en kurv eller anden seperat seng til bassen i soveværelset. Det andet synes jeg da er synd. Både for katten, døren og jeres nattesøvn.

Link til kommentar
Del på andre sites

Han vil slet ikke have den på soveværlset åbenbart sååh :)

Men Coco vil helst ligge oppe i ansigtet eller bare erobre hele hovedpuden hehe!

Katte bruger ikke ret meget plads i en seng og når du rykker dig rykker den sig også. Det er ikke som et lille spædbarn der er helt forsvarsløst. Så med mindre du kaster dig på dyret så flytter den sig selv hvis den mener du sparker, ruller og vender dig for meget. Et håndklæde/tæppe fx. mellem jeres hovedpuder eller ben kan man godt lære katten at ligge på. Det er nemmest hvis man lure katten af for at se hvor den helst vil ligge, og så er der ikke så mange hår. Du kan altså også sagtens have en kurv ved siden af sengen eller en pude katten kan ligge på. Evt på natbordet. Den vil jo bare gerne være sammen med dig.

Så hvis det er fordi manden slet ikke er til at rokke mht at få katten med i sengen, så synes jeg at du skal prøve en kurv eller anden seperat seng til bassen i soveværelset. Det andet synes jeg da er synd. Både for katten, døren og jeres nattesøvn.

Link til kommentar
Del på andre sites

Han vil slet ikke have den på soveværlset åbenbart sååh :)

Men Coco vil helst ligge oppe i ansigtet eller bare erobre hele hovedpuden hehe!

 

Skal hilse fra Jannik og sige til manden din, at de er nu hyggelige at have i sengen...

Vi har fået færre sygdage siden vores måtte komme i sengen. Spinden fra katte har en helbredende effekt :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 5 months later...

Nu ved jeg godt emnet er gammelt, men jeg skriver lige noget alligevel.

 

Man kan sagtens få en kat til at stoppe med det. Bare fordi en kat keder sig, skal den jo ikke bestemme om den skal være i hele huset, og ligge inde ved en i sengen, som jeg personligt aldrig ville have, men nok om det.

 

Hvis du sætter et stort stykke tæppe på døren afhjælper det problemet. Tæppet skal være højt nok til at når den står op, skal den ikke kunne nå døren. Katte kan ikke lide at kradse i tæpper, da det er ubehageligt for deres negle. (Ihvertfald stort set alle katte) Men vigtigst af alt det larmer ikke, og man kan igen få sin nattesøvn. Det kan sagtens være den hyler det første stykke tid, men det går også over.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...