Hop til indhold

Åh nej! Hjælp :(


Pandamis

Recommended Posts

Der skete noget uhyggeligt for en time siden, og jeg har ikke mulighed for at tage til lægen i aften. :(

Da min storebror kom hjem ville panda overfalde ham med nus om hans ben, men min bror kom til at træde ham på poten, hvilket resulterede i en skrigende kat, der gemte sig! (jeg tror ikke at det har sammenhæng med resten af historien, men...) Han virkede efter 1min. til at have det helt fint igen, og jeg gik ind på mit værelse.. lige pludselig kunne jeg høre ham fra altanen, nærmest hoste/prøve at trække vejret i ca. 1 min. Det var virkelig uhyggeligt! Som om der sad noget fast. Jeg tog ham op og kunne ligesom mærke hvordan hans mavemuskler arbejdede for at trække vejret. Det gik over og han slikkede sig bare lidt om munden. Gav ham noget mad og vand og han så ud til at have det fint.. Så skulle han lave poopoo, og han plejer normalt at være helt stille når han gør det! Men i dag pev han på en måde, som jeg aldrig har hørt ham pive før! Efter 3-4 forsøg på at få det ud, lykkedes det. Min brors kæreste fortalte mig at han også pev før i dag, da han var på toilet. Afføringen så dog helt normalt ud, og lige nu har han det fint nok. Han leger og går med halen op i vejret.

Er der nogen der ved, hvad der skete for ham? :(

Link til kommentar
Del på andre sites

Det lød mere som om han hev efter vejret og det varede ved længe.. Han er 6 måneder og vejer 2,5 kg. Han ser meget normalt ud i vægt, men han er slank.. og ja, han har fået ormekur..

Kan det være hård mave, siden han piver når han laver pøller?

 

Jo måske har han lidt hård mave.. du kunne prøve at give ham noget dåsemad rørt op med vand... væske hjælper godt

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad er det :)? Jeg håber det bare er hård mave.. han virker lidt mut nu.

Men det der skræmte mig var hosteanfaldet. :(

Har ringet til dyrlægen.. Han sagde at jeg skulle komme med ham imorgen, hvis det fortsatte.. Han kunne ikke rigtig sige hvad det var--

 

Husk er loppefrøskaller, som vi mennesker bruger mod hård mave eller diarre, det virker også på kattene...

Hosten kan også sagtens skyldes orm, men det at han piver når han går på bakken kan jeg ikke sige hvad er..

 

hvis jeg var dig vil jeg forkæle ham godt her til aften...

Link til kommentar
Del på andre sites

Man skal lige huske at katte er extremt gode til at skjule ubehag og smerter, så måske ville det være bedst lige at få dyrlægen til at tage et nærmere kig-lyt på Panda.

Hård mave kan få dem til a beklage sig lidt, og det skal nok gå over. men det er mest det med vejrtrækningsbesværet der ville bekymre mig. Kunne han muligtvis have slugt noget ? Et stykke plastik fra et legetøj, en hår elestik eller lignende ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...