Hop til indhold

Dårlig mave - pro-kolin+


C-lotte

Recommended Posts

Hej Alle

 

Jeg har brug for lidt hjælp. Min ene kat fik torsdag aften tynd mave og opkastninger. Hun ville være i fred og mistede lyst til mad og vand. Fredag morgen kom hun til dyrlægen, fik noget spray i munden og vi fik pro-kolin+ med hjem. Hun fik det hurtigt bedre. Fik appetitten tilbage og virkede mere frisk.

Idag lørdag er min anden kat så begyndt med tynd mave og opkastninger, så hun må være blevet smittet. Jeg vil gerne starte hende op på pro-kolin+ også, men hun har sukkersyge (eller har lige haft, hendes blodsukker er blevet normalt igen efter 1 md. med insulin og kulhydratfattigt foder) og jeg er i tvivl om der er kulhydrat i det.

I den analytiske deklaration står der:

Protein: spor

Olie: 40 %

Fibre: 1 %

Aske: 37%

 

Ingredienser: Soyaolie, Preplex, Pektin, Kaolin, Oksekødsaroma

 

Når jeg regner procenterne sammen giver det ikke 100% hvorfor der må mangle noget.

Er der nogle af jer der ved det?

Er det normalt at katte kan smitte hinanden, jeg har altid kun oplevet at det var en af dem der havde det skidt?

 

Venlig hilsen Charlotte

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak :) Jeg har fundet ud af der er kulhydrat i pro-kolin, så det må hun desværre ikke få. Hun må heller ikke få overkogte ris pga. sukkersygen, så de sidste 18 timer har hun kun fået kogt torsk og kogt kylling.

Afføring og opkastninger er stoppet og hun virker helt ok igen, men eftersom hun ikke har haft afføring siden igår ved 18 tiden ved jeg ikke om hun har tynd mave endnu. Lidt problematisk at jeg ikke kan give hende de bakterier der er i pro-kolin og zoolac. Men dejligt at hun virker som sig selv igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak :) Jeg har fundet ud af der er kulhydrat i pro-kolin, så det må hun desværre ikke få. Hun må heller ikke få overkogte ris pga. sukkersygen, så de sidste 18 timer har hun kun fået kogt torsk og kogt kylling.

Afføring og opkastninger er stoppet og hun virker helt ok igen, men eftersom hun ikke har haft afføring siden igår ved 18 tiden ved jeg ikke om hun har tynd mave endnu. Lidt problematisk at jeg ikke kan give hende de bakterier der er i pro-kolin og zoolac. Men dejligt at hun virker som sig selv igen.

 

Godt at hun har fået det bedre :)

 

Og så blev jeg også klogere. Har (heldigvis) ikke en sukkersyg kat (endnu - det kan jo komme).

Link til kommentar
Del på andre sites

Lidt problematisk at jeg ikke kan give hende de bakterier der er i pro-kolin og zoolac.

 

Lotte, du kan også prøve at give hende lidt Græsk youghurt. Der er også enzymer i som kan gavne katte med lidt kuk i tarmfloraen. De fleste katte kan mægtigt godt lide en skefuld af og til.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...