Hop til indhold

Har desperat brug for hjælp!


Cat-lady

Recommended Posts

Hæhæ.. Tak. :D

 

Ja, jeg syntes også det kan være hårdt og besværligt, m. det katte sprog og adfærd, men det er jo deres måde at kommunikerer på..

 

Og vi mennesker er meget mere sociale individer.. end "katte dyrs racen" er..

 

Jeg var så ked, for et par år siden, for der begynte mine 2 Maincoon drenge og slås meget vildt, og ville slet ikke hinanden.. De er ikke brødre, men vi fik dem som 12 uger gamle m. 3 ugers mellemrum.. Og nu er de 3 år, og tåler hinanden bedre + at de er kommet noget tætter på hinanden.. :)

 

Men kan stadig tage nogen (for os) meget hårde slås, bryde, hvæse ture, hvor magten flytter fra den ene til den anden..

 

Hos os er det blevet bedre, efter at jeg er holdt op m. at blande mig og passe på IKKE at få øjenkontakt m. dem under kampene..

Den kat du har øjenkontakt med, kommunikerer du med.. :) Og under kampe kan det forstyre og rykker magten..

 

Nogen katte har ikke problemer m. at være sammen og andre har..

 

HVIS de ikke spiser sammen.. Så giv den ældste mad først, hjælp ham m. at opretholde at han er den stærke, første, ældste.. osv. MEN jo aldrig glem den lille og heller ikke afvise ham til fordel for den ældste.

 

Kæl m. dem når "de" kommer og henvender sig til dig.

 

Og nu køber du hylder og andet, der giver dem flere valg.. Det er bare super :D

 

Mvh.

 

I er bare så kloge og det er nogen råd der faktisk giver rigtig god mening! :D Så jeg vil sige rigtig mange tak for alt jeres hjælp :-*

 

Kæresten og jeg har brugt halvdelen af dagen, på at hænge hylder op og laver det super hyggeligt og sjovt for dem! :D Så nu har de endnu endnu endnu flere hylder og huler :D

Men jeg har faktisk som skrevet tidligere (måske ikke i denne tråd), en super god veninde, der er katte "freak" som os andre og det er aftalt at hun adoptere lillemanden Pjevs. Men først lige en prøve-periode på nogen uger/måned..? Og hvis alt går rigtig godt imellem dem, så beholder hun ham. Hun har indrettet hele hendes lejlighed, så Pjevs har det sjovest, hylder, skab, huler osv. Og så får han det kæmpe høje kradsetræ med, for det er trods alt ham der bruger det jo :)

 

Så fra på tirsdag bliver Mickey alenekat, som han vist har allerbedst af.. Han er jo tidligere vildkat, så han nyder allermest at ligge i mit skød og spinde. Jeg har desuden læst, at katte som er meget usikre, altid vil ligge i sin ejers skød, for ligesom at blive accepteret...

Så er han bestemt meget usikker uanset hvad, men nu kommer han forhåbentlig til at blive den kat jeg kendte for år siden, som var mere selvsikker og ikke bange for at hoppe op på hylder og ligge der, uden at tænke på hvordan at han skal kunne komme hurtigt ned, hvis Pjevs lige kommer forbi ham :)

 

Så alt i alt, forhåbentlig bedst for alle parter.

 

Desuden overvejer min veninde, at hvis alt går vel med hende og Pjevs, at hun måske vil adoptere end til, hvis Pjevs begynder at vide tegn på, at han måske trænger til en katte-kæreste <3

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...