Hop til indhold

Hvad har du sidst købt til din(e) kat(te)?


Henriette

Recommended Posts

  • Svar 98
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det ser spændende ud. Kender flere der har den første og kattenen er vilde med den. Kender ikke labyrinten men er sikker på at den også vil være populær. Hvad siger dine katte til det Henriette ?

 

De er helt vilde med den med bolden, den lyser jo :) Når de slår hårdt nok til den.

Stranger var den første der fandt ud af den med godbiderne, og så kon Ares som da bare rejste sig på bagbenene og stak hovedet ned og spiste.. Kelly fandt også hurtigt ud af hvordan den fungere... Fyldte den op i morges, og den er næsten tom nu, så de har må da have fundet ud af det, og synes det er sjovt, siden den næsten er tømt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Lækkert... Og så har du vel også være fræk og være nede ved dyrlægen og hente nogle prøver? :) Hehe, det får jeg altid :P

 

Nej det har jeg dog ikke :) Var faktisk lidt nervøs for om damen overhovedet gad æde maden, for hun er simpelthen så kræsen så det halve kan være nok. Kattegodbider og andet kræs bliver der bare rynket næse af og så kan man ellers tale med hendes r..

Men maden blev accepteret. Den blev faktisk støvsuget så hurtigt at det kom retur et par timer efter. Så nu får hun MEGET små portioner da det ser ud til det forsvinder med sugerør :S

Lige en anden note.

Ved i om man kan købe en dissideret løbegård til killinger? Eller hvordan kan man bedst lave en. Den må gerne være mere end 1-2m2. Det er fordi vi har en grum trappe ned til stueetagen fra vores stue/køkken og så har vi radiatorgrave under vores vinduer der fylder væggene ud mod terrasserne. Ved fra tidligere kuld at ledninger også er sjovt legetøj i en killings verden, så jeg ser bare fare overalt her i vores hjem. Men vi har et stort rummeligt køkken/alrum hvor der sagtens kan være plads til en sikker kravlegård og legeplads for de små puds. Og så kan mor jo let snige sig til en slapper når de bliver lidt for friske.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej det har jeg dog ikke :) Var faktisk lidt nervøs for om damen overhovedet gad æde maden, for hun er simpelthen så kræsen så det halve kan være nok. Kattegodbider og andet kræs bliver der bare rynket næse af og så kan man ellers tale med hendes r..

Men maden blev accepteret. Den blev faktisk støvsuget så hurtigt at det kom retur et par timer efter. Så nu får hun MEGET små portioner da det ser ud til det forsvinder med sugerør :S

Lige en anden note.

Ved i om man kan købe en dissideret løbegård til killinger? Eller hvordan kan man bedst lave en. Den må gerne være mere end 1-2m2. Det er fordi vi har en grum trappe ned til stueetagen fra vores stue/køkken og så har vi radiatorgrave under vores vinduer der fylder væggene ud mod terrasserne. Ved fra tidligere kuld at ledninger også er sjovt legetøj i en killings verden, så jeg ser bare fare overalt her i vores hjem. Men vi har et stort rummeligt køkken/alrum hvor der sagtens kan være plads til en sikker kravlegård og legeplads for de små puds. Og så kan mor jo let snige sig til en slapper når de bliver lidt for friske.

 

Vi har købt en løbegård til kaniner, beregnet til i haven. Vi sætter så en papkasse (fødekasse) og ud fra kanterne af åbningen bygger vi på, lidt af gangen, alt efter hvor store de er og om de er renlige... Når de så har fået udvidet til al pladsen og de er renlige slipper vi dem løse :) Skal nok lige se om jeg har nogle billeder...

Link til kommentar
Del på andre sites

Har jo været på udstilling i dag.. Og igår... Sikke som jeg dog har fået skrabet til mig..

 

Vandt en transportkasse med hjul, som også kan bæres over skulderen :) Der er plads til to af mine katte i, så det er bare super lækkert. Inden i den var der tror omk. 30 poser whiskas denta bites ca. 30g. i hver :)

 

Udover det, var jeg rundt til samtlige stande og hente prøver :) Rigtig mange, kom hjem med fire bæreposer til kattene og en til hunden :) Gæt hvem der blev populær da hun kom ind ad døren :)

 

Og så fire kattetelte fra Iams :)

 

Så købte jeg også lidt forskelligt legetøj til misserne... Og nogle skåle formet som kattehoveder :) De er bare så flotte.

Link til kommentar
Del på andre sites

Kiggede på sådan en udstillingsgård der har et betræk der kan sættes over toppen så misserne ikke kan løbe nogen steder. Men da det nok er sidste gang vi skal have killinger og vi ikke udstiller eller er på messer o.lign. så synes jeg alligevel det er fjollet med sådan et fint hegn. det må kunne gøres både billigere og enklere.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

Jamen nu er jeg på banen igen...

 

Har lige bestilt på zooplus.co.uk

Til kattene

8*10kg RC 37 (4 sække til veninde, 1 sæk til onkel - resten til mig)

1 skovl til foder

1 stk. ny kattelem ud til løbegården

Kradsetræ - Mindoro

Kradsetræ - Cebu

 

Til hunden

2*12kg RC lab/retri

1 skovl til foder

1 stk. løbende æg

 

Kom også lige forbi zooplus.de

45 godbide stænger, ligesom dem man køber i Aldi

1 stk. udendørs kradsetræ til løbegården

Link til kommentar
Del på andre sites

Det der udendørs hus er jeg totalt vild med!

 

Henriette, du må bare være for rig eller have en eller anden hemmelighed jeg gerne vil vide, siden du har råd til alle de fine ting til dyrene hele tiden.

Lever i selv af spaghetti med ketchup eller hva ;)

 

Hehe jamen her kommer hemmeligheden

 

Hver måned sætter vi 3000kr af til en dyrekonto, de penge må kun bruges af/til dyrerne. Sælger de nogle af deres ting/foder går pengene også ind på den konto :) Pengene til dyrlæge/udstilling/osv. tages også fra kontoen. Så dyrerne herhjemme har en fast udgift på 3000kr hver måned. Således er der altid penge til dem.

 

Vi lever faktisk rimelig godt selv også, vi bruger max 500kr pr. uge på os to, og vi får altså stadig gode bøffer og sådan, de penge vi så ikke bruger en uge, lægger vi fra i en kuvert, og handler stort for måske næste uge... Så max 2000kr pr. måned til mad for to :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes det er dyrt at leve i dag. Vores madbudget er på max 400 kr om ugen. Vi har også tænkt os at lave en kattepost i budgettet, men lige nu er vi så presset at vi ikke kan sætte de penge af vi gerne vil. Vi vil gerne af med gæld i løbet af de næste år, så vi kan ende med at være gældfri og kunne gøre nogle af de ting vi bare nu kan drømme om. Vi har sat os hardt i det, men vi kan se en ende på det i løbet af et par år, så det er jo fint nok.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Har lige fået 64 kartoner a 370g Bozita hjem til misserne...

det fylder godt i skabet, men der er endnu plads til en del mere vådkost....

Så nu får vi at se om jeg kommer til at bestille noget mere hjem, næste gang der er tilbud.

 

Venter en pakke mere, men kan faktisk ikke huske helt nøjagtigt hvad der kommer hjem til dem,

har nemlig bestilt sammen med en anden.

 

 

Har I andre ikke også snart købt noget??

Link til kommentar
Del på andre sites

Har lige fået 64 kartoner a 370g Bozita hjem til misserne...

det fylder godt i skabet, men der er endnu plads til en del mere vådkost....

Så nu får vi at se om jeg kommer til at bestille noget mere hjem, næste gang der er tilbud.

 

Venter en pakke mere, men kan faktisk ikke huske helt nøjagtigt hvad der kommer hjem til dem,

har nemlig bestilt sammen med en anden.

 

 

Har I andre ikke også snart købt noget??

 

Hvor har du købt det.?

Link til kommentar
Del på andre sites

Har lige fået 64 kartoner a 370g Bozita hjem til misserne...

det fylder godt i skabet, men der er endnu plads til en del mere vådkost....

Så nu får vi at se om jeg kommer til at bestille noget mere hjem, næste gang der er tilbud.

 

Venter en pakke mere, men kan faktisk ikke huske helt nøjagtigt hvad der kommer hjem til dem,

har nemlig bestilt sammen med en anden.

 

 

Har I andre ikke også snart købt noget??

 

Jo da, men et meget beskedent køb. De her klemmer fra United Pets til at holde tørkost poserne ordentlig lukket.

 

216955_rs_zoom.jpg

Jeg har altså kun købt to en pink og en sort.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jo men det er dyre at handle fra den danske side :)

Det må jeg da lige tjekke ud... jeg køber næsten noget hver dag, men det er fra mine lokale butikker :)

Da jeg hentede min killing på internatet i sidste uge købte jeg dyrt killingfoder med hjem - Olivers, man han gider ikke spise det :( i går købte jeg så en pose Arion killingfoder og det skovler han ind.. Jeg tror hen fik Olivers på internatet så han er nok træt af det :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Nogen der vil vide hvad jeg havde med hjem i dag fra udstilling?

 

Det tænkte jeg nok

 

 

 

 

6 kg Iams Proactive

3 kg Iams Active

10kg Ever Clean

 

2 bæreposer med div. prøver og godbider

 

5 baldrian bolcher

1 pude til vindueskarmen

1 nullerputseng

3 gavekort a 20kr til maxizoo

2 bøtter godbider fra Cosma

1 potte med kattegræs samt kattefigur

1 børste

 

Tror nok det var det, kan ikke lige komme på mere

Link til kommentar
Del på andre sites

Nogen der vil vide hvad jeg havde med hjem i dag fra udstilling?

 

Det tænkte jeg nok

 

 

 

 

6 kg Iams Proactive

3 kg Iams Active

10kg Ever Clean

 

2 bæreposer med div. prøver og godbider

 

5 baldrian bolcher

1 pude til vindueskarmen

1 nullerputseng

3 gavekort a 20kr til maxizoo

2 bøtter godbider fra Cosma

1 potte med kattegræs samt kattefigur

1 børste

 

Tror nok det var det, kan ikke lige komme på mere

Holdaop... jeg har aldrig være på udstilling men jeg kan høre det også er indkøbsmarked :D
Link til kommentar
Del på andre sites

Holdaop... jeg har aldrig være på udstilling men jeg kan høre det også er indkøbsmarked :D

 

det giver godt når man får 6kg Iams til sine vildmissere udenfor :)

Nå ja og så vandt jeg en Box (bedste køn) med huskatten Ares :) Det gav også rimeligt godt.

Og så har jeg brugt 400kr. tror jeg. 200kr blev givet til FIP-standen, som der er på Jyrak udstillinger :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Tilføj...