Hop til indhold

Råd om vådkost søges


Zika

Recommended Posts

Min Zika er tilsyneladende kræsen... Jeg kan ikke få hende til at spise vådkost!

 

Jeg har prøvet 3 forskellige mærker, og alle mærkerne slikker hun bare sovsen af og lader selve maden være. Jeg har prøvet at blende selve maden så det er en gang smat det hele, og det slikker hun også bare lidt på, og så lader hun det være.

 

Hun får RC32 som hun er meget glad for. Jeg har tidligere prøvet Hill's og hun pruttede meget og ildelugtende af det - RC lugter ikke fra hende og hun er glad for det.

 

Hun drikker vand og der er altid vand fremme til hende. Hun foretrækker dog at drikke vand fra ting der står i blød eller fra brusekabinen frem for hendes vandskål.

 

Nogle gode ideer til at få noget vådkost i hende?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm jeg kan da prøve.

 

Men hun gider heller ikke spise leverposteg selvom jeg ellers tidligere har haft en kat som ikke kunne få noget bedre. Igen slikker hun lidt på det og går så tilbage til tørkosten.

 

Det eneste hun spiser med stor velbehag udover tørkosten er en sporadisk frikadelle, rå mørbrad eller det ris og rugbrød min bonus-datter smider på gulvet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm jeg kan da prøve.

 

Men hun gider heller ikke spise leverposteg selvom jeg ellers tidligere har haft en kat som ikke kunne få noget bedre. Igen slikker hun lidt på det og går så tilbage til tørkosten.

 

Det eneste hun spiser med stor velbehag udover tørkosten er en sporadisk frikadelle, rå mørbrad eller det ris og rugbrød min bonus-datter smider på gulvet.

Men det går nok også, hun er vel sund og rask :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Har du prøvet med rigtig mad ? Altså ordentligt kød. Her fodre vi både med råt og tilberedt kød. De fleste af vores er vilde med at få et råt kyllingeben af og til. Det er jo mest naturligt og så er det faktisk ikke dyrere end det RC tørfoder de ellers får. Der er som regel ikke mere end 4% kød i de gængse vådkost typer, dåser eller poser. Så kan man jo godt undre sig lidt over, hvad pokker de 96% man betaler for så egentligt er.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...