Hop til indhold

Fedtet ører efter behandling af øremider


Tils

Recommended Posts

Hejsa :)

Som overskriften angiver, så døjer min killing(blanding af Maine Coon og Norsk Skovkat) med øremider. Hun har været i behandling i fem dage nu og det ser ud til at hjælpe :)

Dyrelægen kunne ikke se hendes trommehinder og har derfor givet os noget der hedder "Canaural", som er oliebaseret ørerdråber.

Olien i produktet gør desværre at min killings pels omkring ørerne er meget fedtet og ser våd ud. Det ser ikke ud til at hun selv er i stand til at vaske det væk og jeg vil derfor høre om der er nogle der har idéer til hvordan jeg kan fjerne det? (Min killing er ikke tidligere blevet vasket og da hun er indekat regner jeg ikke med at hun i fremtiden skal vaskes.)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Det har hjulpet lidt på det, men da vi har været igennem to behandlingsuger med en uges mellemrum er de stadig lidt fedtede... så nu glæder jeg mig til på tirsdag at høre om dyrlægen er enig med mig i at de dumme mider er forsvundet så hun kan få en fin pels igen :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis der stadig er problemer med miderne, så snak med dyrlægen om at prøve Ivomec. Det er en Ivermectin pesticide som er beregnet til kvæg, men virker altså yderst effektivt på katte. Man gnider lidt af det ind på indersiden af ørerne. Det virker ligesom Frontline ved at gå i blodet, og er altså langtidsvirkende. Man bruger det èn gang, så ikke alt det der plageri med at skulle putte noget i deres ører hver dag i flere uger. Jeg har selv brugt det 2 gange og med fremragende resultat.

 

Doseringen er 0,5 mg Ivomec pr. Kilo kat. Din dyrlæge kan slå det op.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...