Hop til indhold

Hjælp mig! Min kat miaver konstant


Tulle87

Recommended Posts

Hej!

 

Jeg har en hunkat på 8 måneder, og hun er begyndt at miave hele tiden. Hun miaver både dag og nat, min kæreste og jeg er begge ved at blive vanvittige fordi vi slet ikke får sovet om natten når hun går rundt og miaver.

Jeg tror ikke hendes miaven skyldes at hun er i løbetid, jeg tror at hun miaver fordi hun vil ud og fordi hun keder sig, når hun er indenfor. Vi har hende ude i sele flere gange om dagen, og 10 min. efter vi er kommet ind, begynder hun at miave igen.

 

 

Min kæreste og jeg har snakket om at lukke hende ud, hun holder nok ikke op med at miave før vi gøre det. Men ville det være forsvarligt at gøre det, når det er så koldt udenfor og hun ingen vinterpels har?

 

 

MVH

Lene

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror ikke jeg ville lukke hende ude hele natten nu hvor det er så koldt... Det havde været godt hvis hun selv kunne gå ud og ind, kunne en kattelem være løsningen..? Eller er der et sted hvor hun kan komme ind (udhus) og hvor i kunne lave en isoleret kasse til hende..?

 

Det med selen suntes jeg ikke er en god ide, netop fordi katten får smag at være ude og bliver frustreret... hvorfor er hun ikke ude lidt om dagen uden sele..?

 

Jeg tror nu alligevel hun er i en slags løbetid og at hun nok burde steriliseres for at stoppe larmen...

Link til kommentar
Del på andre sites

Vi har skam en kattelem til hende, og meningen var at hun skulle ud uden sele når frosten er væk. mht. sterilisation så skal hun steriliseres meget snart.

 

Vi har ikke villet lukke hende ud om dagen, nu hvor det er så koldt og hun har ikke vinterpels.

Det lyder jo fint, jeg tror hun vil blive rolig nor hun er steriliseret...

 

Hvis hun lærer at bruge kattelemmen er det ikke noget problem at hun ikke har vinterpels, hun vil jo bare gå ind når hun fryser... Men måske skal i vente af andre årsager, hun kan nemlig sagtens få killinger nu :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...