Hop til indhold

Gå tur med indekat?


Pandamis

Recommended Posts

Min kat har altid været en indekat og han virker ikke til at kede sig herhjemme. Han leger hele dagen. Eller måske gør han, tænker jeg? For han vil hele tiden have opmærksomhed fra mig, bider og nuser og leger hele tiden. Det kan godt være, at det bare er fordi han er glad :) men jeg tænker at jeg kunne gå tur med ham i sele udenfor? hver anden dag? så sker der noget "nyt". Men er det ikke synd, hvis han nu bliver alt for glad for naturen og han så skal bo i min lejlighed resten af hans liv, hvor han kun kommer ud og går tur hver anden dag?

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tinkavera

Jeg er ikke tilhænger af at man går ture med katte. Mest fordi det er risikabelt. Jeg har desværre ikke linket, men har set en video, hvor en kat i snor pludselig panikker totalt :eek:, og ender med at løbe afsted med snor og det hele :-(.

Som du selv er inde på, kan man også risikere, at katten bliver så glad for turene, at den bliver frustreret over at være inde, og måske vil stå og mjave ved døren konstant. Det er set før.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil heller ikke anbefale det. Da mine katte var indekatte, kunne de være lige udenfor min lejlighed på svalegangen. Jeg havde spærret af, og selvom de let kunne hoppe over afspæringen gjorde de det ikke fordi der var meget farligt udenfor... De første gange de hoppede over, sørgede jeg for at komme foran dem på svalegangen og så hvæsede jeg som en tosse, hvilket gjorde at de styrtede hjem igen... Når jeg så kom hjem sekunder efter dem, fik de så masser af ros og kæl, ergo der var farligt udenfor... Og hvorfor så det...

 

Fordi hvis de først får smag for det fri liv, vil de jo straks smutte når døre går op... En kat er ikke lige som en hund, en kat går en runde i sin have og markerer sit territorie og holder øje med de andre katte og evt fugle... det kan en kat jo ikke i snor, hvilken glæde får den af at blive trukket rundt, ikke meget tror jeg.. enten er det en indekat eller osse er det en ude kat...

 

Jeg syntes hellere du skal få en kat mere, det er bedst at have to katte når de ikke kommer ud :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg går tur med min kat, og det er der ingen problemer i. jeg gør det ca. en gang om dagen, hvor vi går rundt i hele haven og lidt ude på vejen. hun kan ikke komme ud selv fordi der bag vores have ligger en stor vej. Men jeg har intet problem ved at gå med hende. hun løber glad rundt. og når hun vil ind igen går vi bare ind og hvis hun bliver bange løber hun også bare ind, det skal man jo så bare løbe med.

hvis man skal gå med sin kat synes jeg at man skal have en flexline sådan en til hunde. så katten kan løbe langt. jeg har en på 8 meter.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...