Hop til indhold

Kat miaver hele tiden? hjælp!


Recommended Posts

Hej.

Min kæreste og jeg har 2 hunkatte, c.a 1 år gamle, søskende og fra Grækenland.De får alt det kærlighed og opmærksomhed som vi kan give dem, de er lejlighedskatte med et bur ud gennem vinduet til at komme ud i om sommeren. selvfølgelig er der utrolig meget krudt i dem men det er også bare dejligt da vi har haft et syge forløb med dem fordi de blev taget fra deres mor fortidligt så de ikke kunne finde ud af spise selv.. men nok om det.

Vores ene kat hun miaver hele tiden så det ikke er til at holde ud. vi ved simplehen ikke hvad vi skal gøre ved hende? og hvorfor hun gør det ? hun kan heller ikke lide at blive taget op og bliver faktisk helt stiv i kroppen når man bare løfter hende lidt.

Den anden er som et lam, hun sover hele tiden og er utrolig putteglad, elsker at nappe i næsen når det er puttetid.

 

Er der nogen der ved hvad vi kan gøre?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hun lyder som om hun er i brunst.

I kan få hende steriliseret eller giv hende p-piller. På nogle katte virker det nærmest som om det gør ondt i kroppen på katten når den er i brunst, derfor kan hun udvise ubehag ved i rør ved hende. Det kan virkelig være en støjende affære når sådan en hunkat kommer i brunst da de kalder på hannerne og gør obs på deres tilstand.

Hvis det er brunst er det ikke noget der er farligt.

Brunst er når hunkatten er klar til at blive befrugtet. Bare så der ikke er nogen misforståelser :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm er der sket nogen forandringer i jeres liv for nylig?

Hun kan jo være stresset.

Ellers tænker jeg hun måske er falsk i brunst. ved ikke helt hvor voldsomt det kan være hos en kat og hvor ofte det kan ske, men har hørt om katte der virkede som om de var i brunst selvom de var steriliserede eller fik p-piller.

Kan også være der er noget med maven når hun nu ikke kan lide at blive taget op.

 

Hvor længe har det stået på og har hun altid været sådan. Altså med at miave og ikke ville tages op?

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tinkavera

I fald det skulle være noget stressbetinget kan Feliway måske hjælpe.

Det kan også være noget hormonelt, men så skulle der vel andre tegn på løbetidsadfærd ... Har hørt om kastrerede hunkatte, der kommer i løbetid, pga. at der sidder et stykke ovarievæv gemt et sted (uh, det må være træls :-/). I kunne snakke med dyrlægen om det kan være det, og hvad I i så fald kan gøre.

Killinger der bliver taget for tidligt fra deres mor kan godt få nogle adfærdsproblemer, så det kan vel heller ikke udelukkes, at det er årsag. Hvad man så gør, aner jeg ikke.

 

" de er lejlighedskatte med et bur ud gennem vinduet til at komme ud i om sommeren"

Er nysgerrig, hvordan "bur"?

 

Og virker hun så ikke mere tilfreds, når hun har adgang til at komme ud? Måske hun "bare" er meget rastløs, fordi hun keder sig...

Link til kommentar
Del på andre sites

et bur med en masse hylder og udsigt ud på vejen så de kan holde øje med hvad der sker

de kan komme ud gennem vores soveværelse vindue så de kan altid bare gå ind igen hvis de ikke gider mere.. vi bor lige ud til en utrolig stor vej og jeg tør ikke lukke dem ud fordi jeg er bange for de bliver kørt ned..

 

 

Jo, det gør hun faktisk.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tinkavera

Jo, det gør hun faktisk.

 

Synes I skal prøve at lade hende komme derud så, selv om det ikke ligefrem er sommer. Måske også finde på nogle spændende lege, så hun ikke går og keder sig så meget.

Link til kommentar
Del på andre sites

Måske et mærkeligt spørgsmål - men kan hun høre..?

 

Jeg hentede engang den smukkeste hvide kat på vores internat her ovre og den brugte det meste af døgnet på at miave... Især om natten.

 

Jeg var ved at blive vanvittig..! Jeg holdt ud i tre måneder, de sidste 14 dage var hun lukket inde på badeværelset om natten, og det ville jeg naturligvis ikke byde hende.. Så måtte jeg overgive mig og køre hende tilbage på internatet, de fandt et sted på landet hvor hun kunne komme ud om natten og hun fik det godt :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tinkavera

Ja, det er da rigtigt. Døve katte mjaver tit ulideligt meget. Jeg måtte sove med ørepropper hver nat de sidste par år min gamle kat levede. Beder til at mine dejligdrenge bevarer deres hørelse, eller i hvert fald ikke kommer til at mjave så højt, som min gamle seniorkat gjorde

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...