Hop til indhold

Sjove/mærkelige ting jeres kat/katte gør :)


Pernille

Recommended Posts

Min Misse(Misseline eller Missemusen når hun er rigtig sød) giver mig ofte skaller når jeg kæler for hende...hun bliver så ivrige efter at få mere kærlighed at hun får lidt for meget fart på sit hoved. hehe...det kan faktisk være nogle ret hårde nogen!!

Derudover er hun vild med min kærestes sko. hun stikker hele sit hoved ned og ruller sig derefter i dem. Hun bliver nærmest helt euforisk over den meget sure lugt som kan strømme ud af dem. En gang imellem kan hun også finde på lige at ligge en lille lejetøjsmus ned i hans sko så han kan blve dejlig overrasket når han skal på arbejde dagen efter:)

Men det hyggeligste ved misse er at hun er min trofaste sidemand når vi spiser. Hun elsker "menneskemad" og specielt rejer, sovs eller nupobar gør hende helt vild.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu er hunkatten ved at blive mere integreret i familien og vi lære hendes små finurligheder at kende. Det vi ved nu er at hun er VIIIILDT uopdragen. Aldrig har jeg hørt en kat smaske så meget og højt som hun gør. Bare hun åbner munden for at slikke sig om den lyder der voldsomt høje smask og så fiser hun. Med lyd på! Det er ikke så slemt som da vi fik hende. der så hendes afføring også ret underlig ud med hvide/lyse afføringsdele i. Så hendes mad hos forrige ejer har nok ikke været helt optimal. Vi gav hende også en ormekur for at være på den sikre side og bortset fra hun fiser når man nusser hende for meget på maven og hun lugter ekstremt meget fra rumpen, så ser produktet ud til at være i orden. Kan jo også være en af grundene til hun pruttede overalt på gulvet.

Ellers er hun igen blevet meget kælen. Faktisk fra det ene sekund til det næste valgte hun igen at være social i stedet for at ligge dag ud og dag ind på min søns seng. Vi skal bare have vendet hende af med det der numseviseri/fiseri.

Årh jo, hun logre også med halen hele tiden. Det er ikke fordi hun er irriteret for hun gør det også når hun spinder og hun gør det specielt når hun tuller rundt og undersøger. Ved ikke om det er fordi hun er vokset op med hunde??? Hun virkede nemlig totalt på bar bund overfor Oswalds kattesprog da hun flyttede ind.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
  • 10 months later...

Min afdøde kat havde nogen lidt sjove vaner:

 

- Vand skulle helst serveres i et glas eller en kop, og stilles på bordet ved siden af vores andres glas/kopper.

- Mad skulle også helst serveres på bordet, samtidig med at vi andre spiste.

Han var flink til ikke at gå i vores mad. Han kendte grænserne, og prøvede aldrig at udfordre dem. Men han var uden tvivl en diva ;)

- Han sagde ikke "Miav" som vores andre katte. Han sagde "Mou" - vi kaldte ham suppe-katten af samme årsag.

- Han gik konsekvent udenfor, når han skulle tisse eller skide. Han nægtede at bruge kattebakke, medmindre det var "sidste udkald". Og selv da, gjorde han det aldrig ved siden af. Meget renlig mis.

- Han var ekspert i at fange muldvarpe. Han forstod meget hurtigt, at vi samler på muldvarpe. Så han kom ind med dem, levende ved højlys dag :eek: Hvordan han så end bar sig ad med det. Han gik rundt med dem i munden, indtil han fandt en af os. Så bed han nakken over på kræet, og lagde den til os. Og løb ud efter den næste.....

- Og sidst, men ikke mindst: Han forstod hvad det betyder, når vi peger. Og han kunne følge "stregen" gennem luften, fra fingeren til målet. Så vi kunne f.eks. pege på en mus eller andet - så var han straks på.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 months later...
  • 6 months later...

Min kat, Tiger, fornemmer jeg er ret godt begavet. Den kan åbne alle døre næsten og er en ren udbryderkonge. Man er nødt til at låse dørene hvis man vil undgå at den går ud i eks. køkkenet. (hvor den ej må komme). Den hopper simpelthen op og hiver ned i dørhåndtaget.

Derudover kan den lege "aport". Hvis man kaster dens legetøj ned af trappen eller bare et stykke væk, tager den det i munden og kommer hen med det. Det har jeg underholdt mange gæster med. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Vores Sif snakker også igen når man taler til hende. . hun har ej heller et rigtigt mjav.. hun kurre ligesom en due.. hun har oz en tendens til at blive godt fornærmet hvis man skælder hende ud, eller hvis hun føler sig uretfærdigt behandlet :) men er der noget hun gerne vil, så sætter hun sig tilbagelænet på bagbenene og snakker med os, i håb om at være charmerende nok.. Og så er hun bange for fritten der rummestere rundt :P

Felix er som en edderkop når han klatre på kærestens boksepude. . Den er fuld af små huller, men det kan være noget så underholdende :) Hans poter er som klistret til puden, og de bliver kun løftet i et split af et sekund af gangen.. men stærkt kan det gå alligevel.. :)

Felix vil helst heller ikke spise af sin skål.. Han udvælger nøje hvilket stykke tørfoder han vil have først, hvortil han hiver det ud af skålen med en pote. Er han dog sulten, ligner han lidt en gravko, sådan som han skovler ind :)

Han vil oz gerne være tæt på en.. han er så aktiv at han sjældent sidder stille, men synes han lige at han vil hygge, så skal han så tæt på som muligt.. Oz selvom han ikke kan komme længere, så rykker han tættere på alligevel :P og skal vi sove, skal han helst ligge på skuldrene eller brystkassen af endten mig eller kæresten..

Går min kæreste i bad, sidder de oz begge to uden for døren og kalder, til han er færdig..

Har vi fyrfadslys til at stå nedenunder, er det heller ikke usandsynligt at vi finder dem ovenpå..

 

De kan nu være dejlige de kære små :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Jeg har to meget sære katte her i hjemmet, de har begge deres særheder.

 

Diva er som navnet antyder en rigtig diva, hun nægter at spinde for folk, det er kun i meget sjældne tilfælde hun gider. Og det er nu ikke fordi hun ikke vil kæles, hun nægter simpelthen bare at spinde.

Hun drikker heller ikke af vandskål, det drikkes af vandhaner og ellers jager hun poten ned i vandskålen og slikker det af poten.

Når man kæler for hende og hun har fået nok slikker hun på en, og hun bliver ved indtil du stopper.

Hun kan heller ikke rigtig sige MIAV det er mere en lille pibe lyd der kommer, det lyder halvt som miv også alligevel ikke.

Tv'et er hendes bedste ven! Hun elsker at se dyreprogrammer, hun ligger sig ovenpå fjernsynet og stirrer på skærmen i ½-1 time af gangen, når du så slukker fjernsynet stiller hun sig hen foran og piber af det.

 

Sahko har også sine særheder, blandt andet drikker han helst af kopper som vi andre drikker af, men han kan med nød og næppe klare vandskålen.

Hvis der står en kop med noget i skal han hen og snuse og smage, selvom det ikke er vand, selvom det ikke lugter af vand eller ligner vand skal man lige smage på det. Det kommer der nogle meget sære ansigtsudtryk ud af.

Han skal også helst have vandet serveret, når han ligger i sofaen gør han sit yderste for at nedstirre man vandkop, så er det tegn på jeg skal holde den hen til ham så han kan drikke også ligge sig igen.

Eftersom han er en siameser er han også meget højlydt og snakker ofte, han svarer igen hvis man kalder på ham og han har mange forskellige lyde.

Derudover har han også fået tillagt sig lidt menneskelig adfærd, når han mangler opmærksomhed dasker han nemlig til folk, ikke på den måde hvor det lige er et enkelt dask også løber de, næænej han gør præcis som hvis man prøver at få opmærksomheden fra en person, dasker/dupper (Ligesom når man dupper på ting når man har spildt), også stirrer han indtil du kigger på ham.

Når det er tid til at sove skal det helst være sammen med mig, også skal han have en pote ind i min hånd eller ligge krøllet sammen i min arm også hovedet op på armen og ligge.

 

Men hold da op hvor jeg nyder mine sære katte, alle deres små personlighedstræk gør dem virkelig til dem de er og de er umådeligt skønne ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...