Hop til indhold

Sådan fanger man en mus!


Zika

Recommended Posts

Vil lige dele en lille historie fra det virkelige liv med jer...

 

Forestil jer en kold onsdag... Du ligger syg på sofaen, og har mest af alt brug for at se fjernsyn og have ondt af dig selv. Sådan en onsdag havde jeg for et par uger siden.

 

Ind kommer katten med noget i munden, og jeg spørger hende "Hvad har du der?" velvidende at hun nok ikke svarer. Men hun viser mig det så... Det er en levende mus som hun slipper løs i min sofa.

 

Jeg springer op, og forsøger til dels at få katten til at fange musen samtidig med at hele min krop siger mig at jeg bare skal væk derfra. Katten jagter jo så musen, som forståeligt nok flygter ind under puder, tæpper osv som ellers ligger på sofaen. Når musen gemmer sig sætter katten sig demonstrativt ned mens den kigger på der hvor musen gemmer sig, og mjaver til mig. Jeg skal liiiige fjerne det der noget som er i vejen.

 

Efter ca 15 minutter i sofaen hvor den havde gemt sig under alt der lå på sofaen (Stor sofa er lig med maaaaange puder) fanger katten musen i munden, og bærer den ned på gulvet. Og den slipper den selvfølgelig igen.

 

Den vilde jagt går rundt på gulvet, og katten tjatter hele tiden til musen så den piver. I skulle have set min kat... halen piskede rundt, hendes pupiller helt udvidede - hun elskede det.

 

Men hver gang musen gemte sig under fx. lave møbler, skulle jeg igen fjerne forhindringer for min kat som sikkert synes det var helt fantastisk at vi kunne jage mus sammen.

 

Katten får så musen jagtet ud i køkkenet, hvor jeg lukker døren og ringer til min familie for at høre om nogen skulle have en musefælde hvis katten giver op. Da jeg går ud i køkkenet er musen under køleskabet, og katten sidder pænt og venter. Jeg får musen ud fra køleskabet og jagten går igang igen, indtil musen får skubbet sig igennem en sprække i en dør, ned i mit viktualierum - hvor jeg altså opbevarer kartofler osv.

 

Jeg kan se at musen har gemt sig mellem en ekstra bordplade og væggen, og jeg rykker lidt på pladen så katten kan komme til, men hun vil jo bare lege - hun er slet ikke klar til at slå musen ihjel.

 

Det hele ender med, at jeg får skubbet katten væk, mast musen mellem plade og væg, og får musen båret udenfor hvor jeg smider den i sneen og hælder katten ud.

 

Tror I så ikke at katten bærer musen ind igen og stolt fremviser sit bytte?

 

Det hele varede over en time, og bagefter faldt katten i søvn på min mave i næsten 2 timer...

 

Min kat var stolt - hun har lært sit menneske hvordan man jager mus!

 

Fantastisk at være katte-ejer...

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...