Hop til indhold

Jeg får sikkert hug nu


nanna

Recommended Posts

Men hold kæft hvor kan katteforums dog være indspiste :mad: jeg er rimelig ny på et par katteforums, trods det at jeg har haft katte i mange år, og hvis man stiller det forkerte ? eller ikke gør som flertallet, ja så skal jeg da lige love for, at man får hug :confused:

Dette gælder jo i og for sig alle former for fora m.v. der vil altid være nogle, som er mere indspiste og trælse end andre. Jeg fatter bare ikke, hvorfor det skal være sådan. Hvorfor skal alle have racekatte, have indekatte, have stilrene hjem, have den rigtige bil osv. Hvorfor kan man ikke acceptere hinandens forskelligheder og acceptere at der ikke findes en endegyldig sandhed. Hvor kan man ikke acceptere, at så længe dyret trives, at så er det i orden, at man ikke foder med det dyreste foder.

 

Jeg fatter det ikke :rolleyes:

Link til kommentar
Del på andre sites

Det forstår jeg ikke... Jeg har da endnu ikke fået hug for at jeg har fritløbere ?? Og jeg sidder da også på div. kattefora. Selvfølgelig vil der altid være nogle der skal bestemme.

Hvorfra får du den indstilling til at alle skal have racekat?? På de andre fora jeg er på, har stort set alle, inkl. opdrætter en eller flere huskatte. Jeg selv har fem huskatte og to Europé.

Husk på at folk snakker forskelligt og derfor skriver de også forskelligt, samt man læser div. indlæg med forskellige øjne. Et indlæg kan forståes på flere måder, alt efter hvilke øjne der herpå læser.

Link til kommentar
Del på andre sites

Henriette: ovenstående var givet som eks. Og jo jeg bliver sku harm, når jeg får af vide, at jeg burde skydes, fordi min kat går med halsbånd. Eller når jeg får en besked om, at jeg burde sku ikke være katteejer, fordi jeg opdrager på min kat. Det er sku en indspist holdning, at bare fordi folk tror, de er orakler, så skal alle følge deres ord. Jeg tager gerne imod gode råd, jeg holder bare op med at lytte, når man bliver overfaldet i hobe af en flok mennesker, som ikke kan se ud over deres egen næsetip. Min kat lever et godt liv på trods af, at jeg opdrager ham til ikke at hugge mad på bordet, gå på borderne osv. Jeg tæsker jo ikke ligefrem budskabet ind. Men nej man MÅ IKKE opdrage sin kat og ens kat MÅ IKKE gå med halsbånd uanset hvilket et vi taler om, hvilke forhold det er under osv. Jeg er som sagt ret ny i katteforumsammenhæng, men jeg har befundet mig i hesteverden i mange år, og den er sku også indspist. Jeg er bare chokeret over at det findes på små hyggesnakkeforums også.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej nanna. hehe ja du har ret i at der kan være en barsk eller fordømmende tone på mange forum. Jeg må nu sige at jeg generelt kun har oplevet dette forum som meget positivt og venligt. Jeg er også ny her, men har indtil videre har jeg fået et positivt indtryk af at folk virkelig prøver at hjælpe istedet for bare at lire egen viden af for at virke bedre/klogere end andre.

Så bestemt ingen hug til dig - jeg har bare en anden oplevelse :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Henriette: ovenstående var givet som eks. Og jo jeg bliver sku harm, når jeg får af vide, at jeg burde skydes, fordi min kat går med halsbånd. Eller når jeg får en besked om, at jeg burde sku ikke være katteejer, fordi jeg opdrager på min kat. Det er sku en indspist holdning, at bare fordi folk tror, de er orakler, så skal alle følge deres ord. Jeg tager gerne imod gode råd, jeg holder bare op med at lytte, når man bliver overfaldet i hobe af en flok mennesker, som ikke kan se ud over deres egen næsetip. Min kat lever et godt liv på trods af, at jeg opdrager ham til ikke at hugge mad på bordet, gå på borderne osv. Jeg tæsker jo ikke ligefrem budskabet ind. Men nej man MÅ IKKE opdrage sin kat og ens kat MÅ IKKE gå med halsbånd uanset hvilket et vi taler om, hvilke forhold det er under osv. Jeg er som sagt ret ny i katteforumsammenhæng, men jeg har befundet mig i hesteverden i mange år, og den er sku også indspist. Jeg er bare chokeret over at det findes på små hyggesnakkeforums også.

 

Må jeg være så fræk at spørge om hvilke fora du oplever dette på?? For jeg synes bestemt ikke at de forums jeg er på er så slemme.. Jo nogle mennesker har deres holdninger og mener at det er den rigtige, and so what. Jeg har ofte haft diskussionen med halsbånd og fritløbere, og det rager mig ikke en disse, hvad folk mener om den måde jeg holder mine katte på, jeg ved at mit hjem er en konge/dronning værdig ifht. katte.

Hvorfor skulle man ikke opdrage sin kat? Mine må sku heller ikke tage mad fra bordet. At de så går på bordene når jeg ikke er hjemme, kan jeg ikke gøre noget ved. De fleste lære deres katte forskellige ting vha. klikkertræning. Så det synes jeg bestemt lyder underligt.

 

Katteverdenen er ret hård, det har jeg selv erfaret som ny på div. fora inden for de sidste seks måneder. Jeg synes dog også at jeg har fundet ud af at skelne mellem det skrevne og det mente.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

puuha jeg er bare så meget enig med dig..

jeg oplever tit, mest herinde da det er et af de eneste steder jeg er, at man skal gøre hvad andre gør..

 

et eksempel, så er dette forum jo ekspert i at fortælle alle og enhver der stiller spørgsmål, at katte ikke må få p-piller for det er farligt og de skal bare sterilliseres med det samme.. jamen altså, hvad nu hvis jeg er af anden holdning, at en kat ikke nødvendigvis bliver syg af dem, ja det er ikke sundt, men det er jo heller ikke sundt for mennesker at få så mange hormoner, alligevel får ca 90% af unge kvinder p-piller.. hmm. og at sterillisere sin kat er bare ikke mig, den får hængevom, bliver inaktiv og hvad nu hvis jeg om 2 år vil have killinger på den kat.. havde en kat der fik p-piller i 10 år uden der skete det mindste ved det, min nuværende kat har fået i 5 år, uden der er sket noget.. hmm alle behøver ikke følge alt hvad andre synes er rigtigt eller forkert...

lige et surt opstød fra mig her, for at vise at jeg er rigtig enig med nanna her!

 

vi er alle forskellige og gør forskellige ting ved vore dyr, så længe de har det godt, burde folk være ligeglade med hvordan man gør diverse ting...

 

men du har ret, det er ikke kun ift katte, det er også med indretning, tøj, og generel levevis... det er noget underligt noget..

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg må sige jeg er lidt forundret, egentlig, fordi jeg som hovedregel synes folk taler pænt.

 

Der er nok en generel holdning til at det er bedre at sterillisere end p-piller, men alle jeg har set skrive herinde skriver det på en pæn måde, synes jeg.

 

Min egen katteopdragelse er nok ret standard. Jeg sprøjter vand på hende når hun hopper på bordet eller piller i potteplanterne. Hun går ud og ind som hun selv vil, selvom der da er biler på vejene. Jeg er personligt imod halsbånd fordi jeg er pivet og er bange for at missen skal komme til skade, og hun får primært tørkost med også en frikadelle eller lidt tun i ny og næ. Det synes jeg egentlig ikke at jeg har hørt noget dårligt for. Altså folk har meninger, men det må man jo også gerne have :)

 

Jeg synes bare at det vigtigste er at man taler pænt :)

Link til kommentar
Del på andre sites

der er da heller ingen der siger at man taler grimt, bare at man bliver "nedstemt" og "buuuh"'et ad for nogle af sine holdninger, og mange herinde er disideret chokeret over at man bruger p-piller til katten i stedet for at sterillisere og ødelægge muligheden for killinger senere...

 

mht opdragelse er det jo også individuelt, vi putter vores killing under bruseren når hun hopper på borde, jagter den anden kat eller sådan.. så det en tur under bruseren :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...