Hop til indhold

Jubiii, så er Folmer og Tulle kommet :-)


Mia V.

Recommended Posts

I dag kl. præcis 13:43 kom Folmer (7år) og Tulle(6år) mine nye gamle hankatte:)

 

Folmer har taget alt rigtigt pænt, har undersøgt alt og vil gerne kæle og snakke, så han er nok snart, hvis ikke allerede, faldet til. Dejlig Mis :)

 

Tulle har det ikke helt så nemt, han er en lidt mere nervøs kat, som stadig ligger og gemmer sig under sofaen og ikke vil komme ud.

Har mest lyst til, at gå hen og snakke med ham, men vil nødig presse ham, så det gør jeg ikke.

Tænker, at han bare skal have noget tid og komme frem i sit eget tempo, men arg, hvad med toiletbesøg og vand?

Hvor længe klarer han sig uden?

 

Stiller nok noget vand ind i stuen, når jeg går i seng og håber, at han finder toilettet, hvis han skal bruge det.

Folmer har været derude og toilettet var ikke gjort helt rent, da de kom, for de kunne lugte, at det tilhører dem.

 

Hilsen Mia

IMG_1302.jpg

IMG_1304.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kunne så ikke lade Tulle blive liggende under sofaen, så jeg lagde mig på gulvet med armen mod ham og snakkede sødt til ham.

Han tøvede et sekund og kom løbende ud til mig og ville gerne kæles.

Tror, det var lige hvad han havde brug for :)

Så gik vi sammen en tur rundt i lejligheden og han stoppede udenfor toilettet og kiggede op på mig, som sagde han "Kan du ikke lige gå med, jeg tør ikke alene", så det gjorde jeg.

Uhh, hvor skulle han tisse, staklen havde jo holdt sig længe.

 

Siden da, har han ikke været bange :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tinkavera

Hvor er det dejligt at høre, Mia. Og super, at du forstod, hvad Tulle havde brug for :-)

 

Hvor har du forresten fundet disse fine katte?

Jeg synes du skrev i et andet indlæg, at de var svært overvægtige. Nu kan jeg jo kun se Folmer, og jeg synes ikke det er sååå galt, men lidt til den gode side er han da ;)

 

De to drenge skal nok få det godt hos dig. Tillykke til både dig og dem :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg fandt dem på gul og gratis.

Skulle egentligt ikke have haft kat lige nu, men det var hjerteskærende, at disse 2 katte manglede et nyt hjem, pga. allergi i familien.

Har altid sagt, at hvis jeg skulle have kat igen, skulle det være hankatte og 2 styk, så de kunne have hinanden og indekatte.

Så Folmer og Tulle passede perfekt ind i disse krav.

 

Tulle er den tykkeste af de to og vejer nok det dobbelte af, hvad han skal veje.

Folmer er bare lidt rund i det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tinkavera

Ja, Folmer er bare dejlig buttet :-) Tulle gemmer jo sine deller på billedet, men hvis han vejer det dobbelte af, hvad han bør, så kan jeg godt se, at slankekur bliver nødvendig.

 

Tulle og Folmer er da katte i deres bedste alder. Jeg har et par kastratbrødre, der er 6½ år gamle (... og dem skulle jeg heller ikke lige have haft, men ting kan ske .... heldigvis :D)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...