Hop til indhold

Kattene skal på tur!


3kærlighedskatte

Recommended Posts

Min kæreste og jeg flytter fra Århus til København den 15.12:o

Vi har har vores lejlighed i Århus frem til 01.01 og har derfor planlagt at flytte vores møbler af to omgange!

 

Mit spørgsmål er hvordan med kattene (de er 3)? Jeg ser to muligheder:

 

1. Skal de med i første læs?

De første par dage skal vi male, så vi "møblere" ikke som sådan lige med det samme. De vil nok også gå lidt i vejen, men vi tænker at når det hele er så nyt, kan de godt nøjes med et værelse til vi har malet færdig.

 

2. Skal de med i det andet læs? de vil så skulle være alene et par dage i århus i en halvtom lejlighed, tilgengæld kan de så flytte ind i en mere "rolig" lejlighed i kbh (der kommer selvfølgelig en og siger hej til dem mens vi er væk)

 

Vi har mange plusser og minus ved begge løsninger, men hvad synes i???

 

Mange hilsner herfra:)

Link til kommentar
Del på andre sites

PS. For pigernes vedkommende vil kbh lejligheden være deres 4. hjem sammen med mig (ja vi har flyttet en del) og for Viktor vil det være hans 3. hjem sammen med os. De har altså prøvet det før og vores erfaring er at de faktisk tager det ret pænt! De gemmer sig ikke væk i flere dage eller noget, men lader til at synes det er ret spændene!

Så længe menneskene er der er de rolige og nygerige omkring flytning

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kommer meget an på kattene vil jeg mene, hvordan har de det med at være alene i de dage kontra hvordan de vil have det med at bo i et værelse i de dage.

 

Mine egne misser ville jeg nok dele op fordi den ene vil gerne være ved mig hvor de 2 andre hellere vil være i vante omgivelser end i nye og nægter at blive "spærret inde" hihi (de åbner døre).

 

Hvis jeg var jer ville jeg prøve at se det fra kattenes synspunkt, hvad ville de have det bedst med og hvis det stadig er 50/50 så ville jeg nok tage dem med i første læs medmindre malingen genere deres sarte små næser :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tinkavera

Jeg synes den er svær, men tænker også på lugt og dampe fra maling - at det måske er bedst at undgå... På den anden side, tænker jeg, at det kan være utrygt for dem at være ladt alene i en halvtom lejlighed.

Hvis I lader kattene blive i lejligheden i Århus, mens I maler og indretter i Kbh. så lad så meget som muligt være som det plejer; og kradsetræer og yndlingsmøbler flyttes i sidste læs.

 

Men det skal nok gå uanset om I vælger det ene eller det andet - det lyder jo til at det er et par seje katte, I har :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...