Hop til indhold

Hvornår skal jeg lukke min killing ud?


Tulle87

Recommended Posts

Hej!

 

Jeg er ejer af en dejlig hunkat på snart 6 måneder. Jeg synes at det snart er på tide at lukke hende ud, men jeg ved ikke helt om jeg bare skal åbne døren.

 

Jeg og min kæreste har haft hende ude i sele 2-3 gange om dagen i 3 uger, og hun holder sig hele tiden forholdsvis tæt på hjemmet. Skal jeg fortsætte med at have hende i sele eller skal jeg bare lukke hende ud og se hvad der sker?

 

MVH

Lene

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvor længe har i haft hende?? Fra hun var 12 uger.

Jeg plejer at sige at man skal have haft en killing i minimum en mdr. før man lukker h*n ud, da h*n så ved hvor hjem er :D

Ellers kan i jo prøve at gå med hende i haven uden sele og se hvad der sker, sådan startede jeg med at have mine ude. Min killing fra eget kuld ca. 5mdr, er kun ude når jeg er, han tør ikke bruge kattelemmen :/ Men han kommer så også første gang jeg kalder ham ind.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej,

 

Du bør ikke lukke killingen ud før den er 6 måneder, før er dens hjerne ikke fuldt udviklet, så den kan finde tilbage, så vendt hellere lidt endnu.

Men når den er klar, kan du gå ud sammen med den på små ture i området uden snor, hvor i går sammen.

Hold kattelemmen lukket i starten, så du ved når katten er hjemme.

Træn killingen i, at komme når i kalder med godbidder, som den kun får, når den kommer.

Så skal det nok gå :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tinkavera
Ja, hun har mulighed for selv at rende ud og ind. Men jeg tænkte lidt at hvis vi lukkede hende ud her om vinteren, så ville chancen for at hun løb væk, ikke være så stor.

 

Hun bør i hvert fald ikke lukkes ud, før hun er øremærket og neutraliseret! For hvis nu hun skulle løbe væk.....

 

Første gang i lukker hende ud - lad en dør stå åben og følg evt. med hende ud i haven. Døren skal stå åben, så hun hurtigt selv kan smutte ind igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...