Hop til indhold

Katte der ikke har været til dyrelægen!


Juné&JoJo

Recommended Posts

Hej Alle.

Jeg er ny herinde og har oprettet profilen for at få svar på et vigtigt spørgsmål omkring to dejlige hankatte jeg har overtaget af en veninde som skulle flytte og ikke ku have kattene med.

Jeg elsker dyr og tog gladeligt imod dem, havde os overvejet om jeg kunne tage imod dem selvfølgelig og det følte jeg at jeg kunne, men det er en anden historie :)

Jeg har spurgt min veninde om hun har været til dyrlægen med dem og om dem som havde dem før havde givet dem diverse vaccinationer og ormekur.

Hun har haft den ene kat i ca 1år og nogle måneder (Dvs. han må være omkring 2 år nu) og den anden i 3 måneder. Den ældste har fået ormekur en gang og den anden har slet ikke fået noget.

 

Jeg ved så udfra hvad jeg har læst at katte skal have årligt sundhedstjek og de skal have nogle forskellige vaccinationer, men hvilke ved jeg ikke. Og de skal helst kastereres hvis ikke man skal avle. De er og var begge to indelkatte så de har ikke adgang til sygedomme på samme måde som udekatte, men stadig skal de jo have diverse tjek.

 

Mit spørgsmål er så, at når de slet ikke har været til dyrelægen og fået det de skal, kan man så stadig godt gøre det nu? altså jeg mener at mange steder står der at de skal have diverse vacinationer i visser aldre osv??

Så er det for sent for, fx den ældste kat at få sine to vacinationer nu efter halvandet år?

Og hvad nu hvis min veninde tager fejl, og at de rent faktisk har fået det de skal - kan lægen så godt se det på dem? Bare så de ikke får dobbelt op!

 

Og en ting til. Den ældste kat har været ude for et uheld (det ved jeg , for jeg var der selv da det skete) den hoppede ud fra 2. sal da den var omkring et halvt år. Vi tog straks til hospitalet med den midt om natten. Den lå stille og hvæsede. Min veninde kørte bilen, så jeg holdt den og støttede dens hoved og ben som var blodige. Vi fik afleveret den stakkels kat derinde og den var der i en uge og fik den behandling den skulle have og overlevet og har det helt fint idag! Men min veninde har ikke været til lægen med den ellers, og jeg tænker bare, gad vide om den ikke skulle være tjekket om den nu var helt ok? Og da den var på hospitalet, tror i eller ved i så om de ellers har lavet et slags sundhedstjek på ham og måske givet ham nogle vaccinationer?

Puha hvor jeg bare kan skrive! Det må i undskylde at det blev så langt.

Vil bare gerne have at mine katte har det de skal bruge.

 

På forhånd tak for svarene!

 

Karina

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...