Hop til indhold

Kan en kat både være inde- og udekat?


Dynama

Recommended Posts

Hej Katteforum.

 

Vi har brug for gode råd, for vi planlægger at få en lille katteven i huset. Eller måske skulle jeg sige husene. For vi har en lejlighed i byen og snart også et sommerhus i et dejligt grønt område ved havet. Spørgsmålet er så: Kan en kat finde ud af, at den skal være indenfor, når vi er i byen til daglig, og så også udenfor når vi er oppe i sommerhuset?

 

Nogle af vores kattebekendte siger "ja", og andre siger "nej".

 

Hvad siger I herinde?

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tinkavera

Det kommer an på katten.

Der er risiko for, at katten bliver så glad for udelivet, at den ikke vil kunne trives i en lejlighed, og nogle katte vil blive utrygge ved at flytte frem og tilbage. Men jeg har hørt om katte, det fungerer fint for. Både halvårlig kolonihave og weekendture i sommerhus.

 

Måske kunne I finde en genbrugskat fx på www.vildkat.dk der er vant til at være med i sommerhus.....

 

Jeg ville aldrig selv turde lade en kat løbe frit i et sommerhusområde. Der for stor risiko for, at den bliver væk (som det hvert år sker for utallige katte). Og hvis katten har hele verden til rådighed når I er i sommerhus, vil den nok få endnu sværere ved at vænne sig til lejlighed, når I flytter tilbage.

 

Jeg synes det ideelle vil være, at I kattesikrer (indhegner) et stykke af haven. Så kan I lade havedøren stå åben, og katten kan gå frit ud og ind, uden at I skal tænke på, om den nu også er til at finde, når I skal hjem til lejligheden.

 

Under alle omstændigheder skal en kat holdes inde et par uger, inden den lukkes ud et nyt sted, så også derfor er indhegning en gevinst.

 

Googl evt. på katteindhegning o.lign. for at få ideer.

Redigeret af tinkavera
stavebøf
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...