Hop til indhold

hvilken kat skal vi vælge?


famthaisen

Recommended Posts

Hej alle.

 

Vi er en fam. på 4, mor og far og 2 drenge på 3½ og 2 år. Vi overvejer at købe en kat.

Der er ingen af os (mor og far) som nogensinde har haft kat, men vi har haft hund begge to i vores barndomshjem.

 

Vi er tvivl om hvilke katte der vil egne sig bedst til os. Vi har haft lidt i tankerne at købe en skovkat, eller blanding af skovkat og noget andet. Men vi ved faktisk ikke hvilke katte der egner sig bedst til en lille familie, hvor der er to drenge.

 

mvh

famthaisen

Link til kommentar
Del på andre sites

Personligt ser jeg ingen grund til at vente til drengene er ældre... Mine veninde har to børn, dreng og pige i samme alder. De har ingen problemer. Og det kan jo være ganske god underholdning for de to drenge at lege med en eller et par killinger, og se dem vokse op.

Ellers er jeg fuldstændig enig med dkkorat :)

Held og lykke med at finde en/to

 

Henriette

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tinkavera

Tænk ikke så meget i race. Tænk mere på om katten matcher det, I kan tilbyde den.

Et godt valg vil være en voksen børnevant kat, der er legesyg og kælen, og som også godt kan sige fra.

 

Hvis katten ikke får mulighed for at komme ud hos jer, så vælg en kat, der er vant til at være indekat.

 

I kan overveje at købe kat fra dyreinternat/kattehjem. Så kan I få råd og vejledning - både generelt om dette at få en kat i huset (det er meget anderledes end at have hund) og til hvilken kat der kunne egne sig til jeres familie.

 

Katte fra internat vil typisk være neutraliseret og øremærket og dyrlægetjekket :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...