Hop til indhold

Herbert har flækket en "huk"tand!!


Herbert

Recommended Posts

Hej allesammen.

 

Vores 15md gamle hankat, Herbert, har flækket den ene "huk"tand (eller hvad det nu hedder) og fået en flænde i læben over tanden. Han opfører sig egentlig normalt og spiser som han plejer.

 

Er der noget vi kan gøre ved det, fx. tage til dyrelæge og få det ordnet? eller er der ikke noget at gøre? Kommer der evt. en ny tand ud?

 

Håber der er nogen af jer der kan hjælpe...

 

VH Rasmus

Herbert.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Altså jeg så skaden i går eftermiddags... Det kunne godt ligne at han har fået et slag evt. efter en påkørsel, men der er ikke tegn på ydeligere skader (imorges kom han stolt hjem med endnu en død fugl:)) har noget binyrebarkhormon, som han tidligere har fået af lægen pga. noget udslæt... Kunne det være en ide at give ham noget af det, indtil jeg kan komme til læge med ham? Der står på etiketten at det virker mod betændelse.

Link til kommentar
Del på andre sites

Binyrebarkhormon gives mod allergier og udslæt, da det tager kløen - det er en symptombehandling. Jeg ville ikke give ham det mod en betændelse i læben, da det nedsætter immunforsvaret. Jeg ville få ham til dyrlægen hurtigst muligt, da den tand sikkert gør ondt. Er han påkørt, kan der være indre skader også...

Link til kommentar
Del på andre sites

Så har vi været til dyrelæge med ham. Han blev bedøvet og fik hevet stumpen ud. Lægen sagde at der var hentydning til infektion ved tanden, så det var klart det rigtige valg :o Vi fik ham hjem kl. 15 i eftermiddags, men er stadig lidt rundt på gulvet... nu sidder han bare og ser sød ud :)

 

Men han bør snart være i hopla igen :)

 

Tak for støtten herinde.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...