Hop til indhold

Foder og godbider til Kat der er på specialfoder?


Cokey

Recommended Posts

Vores kat begyndte for et godt stykke tid siden at tisse på måtten i stedet for bakken, og når hun gik på bakken så kradsede hun helt vildt meget i gruset. Så var hun til dyrlægen og det var noget med hendes urinvej og hun havde ondt, så fik hun smertestillende i et stykke tid, og dyrlægen sagde vi skulle købe specialfoder hos ham og det er det eneste hun må få. Og nu går det fint med tisseriet, hun har haft enkelte tilbagefald, hvor vi har lagt sølvpapir på måtten og så er det gået over igen.

 

Før i tiden fik hun fx kylling og rejer ind i mellem, og nogle kattegodbider der skulle være god for hendes hud og pels (hun har også rigtig tør hud eller noget fordi hun har tid noget skæl lignende noget i pelsen)

 

Kan det passe at hun intet andet end det der foder må få? Jeg savner at give hende lidt lækkert og nogle godbider.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har faktisk ikke helt styr på om hun har drukket meget eller lidt, hun har altid vand til rådighed og jeg ser hende drikker. Det foder hun får nu efter dyrlægens anbefaling hedder Urinari S/0 High Dilution (UHD 34)

 

Prøvede at sætte et billede ind af posen, men det kan jeg ikke lige få lov til:confused:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er skam helt enig med Leif.

 

Tørfoder er noget fanden har skabt i vrede.

 

Jeg fodrer ikke engang med vådfoder, men kun med råt kød. Det kan være oksekød eller kyllingekød inkl. ben. Nogen gange får den Kalun som er komave. Han elsker det.

 

En kat er et rovdyr og skal selvfølgelig derfor have råt kød. Og så er der også al den væske katten skal have i råt kød.

 

Tørfoder har også den store ulempe, at det giver masser af tandsten.

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg er glad for jeres var, jeg tænker lidt i de samme baner som jer kan jeg se. Nu skal jeg så bare have overtalt kæresten, han er skrækslagen for at hun begynder at tisse på måtten igen, og vil helst kun gøre præcis som dyrlægen siger.

 

Men sådan i bund og grund, så mener I ikke at det er pga kød, rejser osv at hun er begyndt at tisse på måtten?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...