Hop til indhold

Begynder Sprøgsmål


Emilieleela

Recommended Posts

Hej :) Jeg har mange spørgsmål omkring killinger og alt hvad der hører med. Jeg har undersøgt dyrelægernes priser for at få en samtale omkring hvad man har brug for når man får en killing, vaccinationer og meget mere, men jeg synes at det er

meget dyrt! (850 kr!!!). Jeg har selvfølelig tænkt mig at have sådan en samtale med dyrelægen men jeg vil alligevel gerne være forberedt. Så her kommer nogen af mine mange spørgsmål:

 

1) Skal katte vaskes ( korthåret) og hvis de skal hvor tit?

 

2) Hvad er det bedste katte foder? Har tænkt mig at købe Royal Canin Kitten Formula 36.

 

3) Hvor tit skal en kat have dåsemad? Og hvad for et mærke er best? Pris er ligegyldigt.

 

4) Hvad for nogen vaccinationer får katten?

 

5) Hvor gammel skal de være under hver vaccination?

 

6) Hvad for nogen vaccinationer er meget vigtige?

 

7) Hvor meget koster alle vaccinationerne til sammen?

 

8) Hvad for noget kattegrus er best? Tænker på at købe Worlds Best Cat Litter.

 

9) Hvor gammel skal en han kat være når den kastreres?

 

10) Hvad for nogen slags godbider kan katte specielt godt lide?

 

11) Er tandbørstning nødvendigt og hvor tit burde man så gøre det?

 

12) Hvor ligger der nogen rigtig gode dyrehandler der sælger flotte ting til katte i København/Gentofte området?:cool:

 

13) Hvor er den bedste dyrelæge i KBH?

 

14) Hvor lang tid må en killing være alene?

 

15) Er der nogen nemme opskrifter på at lave lækkert mad til katte som for eksempel kogt torske rovn?

 

16) Hvad for nogen almindelige husplanter er giftige for sådan en kat/killing?

:confused:

Ja, nu tror jeg at jeg har spurgt næsten alt hvad jeg behøver at få svar på! Undskyld med alle de spørgsmål men jeg vil bare give vores nye lille killing en god start :D Tak på forhånd.

Link til kommentar
Del på andre sites

ad1) kun hvis den er beskidt :-)

ad 2) Royal Canin er godt - der findes også andre foder fodermærker hos dyrehandleren... det vigtige at se efter er kødindholdet - jo højere kød står på indholdsdeklarationen jo bedre.

ad 3) katte må meget gerne få dåsemad med meget kød dagligt - fx Feline Porta.

ad 4&5&6&7) disse hører sammen... killinger skal have to vaccinationer med en måneds mellemrum (fx 12 og 16 uger), derefter skal de vaccineres en gang om året (eller med det mellemrum dyrlægen skriver i vaccinationsbogen). killinger vaccineres mod kattesyge og katteinfluenza. prisen må du spørge dyrlægen om.

ad 8) World's Best Cat Litter er et godt grus.

ad 9) man kan neutralisere killinger fra de er 10 uger gamle - så der er ingen grund til at vente.

ad 10) godbid-præferencer er ligeså indivduelle som katten...

ad 11) ja og nej - hvis katten danner meget tandsten, så er tandbørstning en god ide. man kan bruge råt kød - gerne med lidt brusk - som tandbørste.

ad 12) ved ikke

ad 13) tjah - der er flere... det kommer an på hvor i Kbh. Fx er der Jagtvejens Dyreklinik http://www.jagtvejensdyreklinik.dk, Skovlunde Dyreklinik http://www.skovlundedyreklinik.dk, Dahlgaards Dyreklinik http://www.dahlgaardsdyreklinik.dk og mange flere

ad 14) nogle få timer - det er bedst at få to killinger samtidigt, så de har hinandens selskab

ad 15) prøv dig frem - fx rå torskerogn

ad 16) her er en god liste over ikke-giftige planter http://siamis.com/Helse/kattevenligeplanter.html

Link til kommentar
Del på andre sites

mange tak for dine svar :) Jeg føler nu at jeg er blevet en del klogere på katte! Jeg har et spørgsmål omkring dåsemaden:

 

Må killinger gerne få Feline Porta? Er der et bestemt produkt de har lavet som er egnet til killinger? eller kan killinger tåle alle deres produkter?

 

tak igen :)

 

glemte lige at spørge hvor mange gram/dåse® burde man give en killing og en kat om dagen?

Redigeret af Emilieleela
glemte at skrive noget :)
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...