Hop til indhold

Maine Coon problemer hjælp.


B N

Recommended Posts

Hej allesammen

 

jeg har fælt jeg var nød til at oprette en bruger her for at finde ud af om i måske kan hjælpe mig.

 

vi har fået en ny kat i familien, en Main Coon han på 7 måneder. vi hentede den fredag aften hvor den var meget sky og ikke til at snakke med. den krøb sammen og prøvede på at gemme sig. den tidligere ejer fortalte at der ikke havde været tid til at give katten meget opmærksomhed i dens tid og at den derfor var meget sky.

 

nu hvor vi har haft den i nogle dage 3 snart 4 dage jeg har ikke set den spise eller drikke denne opførsel er jeg meget bekymret over. Den gemmer sig stadig hvor den kan komme til det. den vil gerne ligge hos en hvis man tager den op og snakker med den. men den spinder ikke. de første dage trækkede den vejret hurtigt men det er blevet mere afslappet nu. tror bare den er stresset og bange men er ikke sikker.

den havde tidligere idag noget skidt ved øjne og næse men ved ikke om det kan skyldes at den havde gemt sig rundt omkring hvor der nok har været lidt skidt og støv.

 

kan høre at den er oppe og bevæge sig om natten. har blandt andet væltet et par ting i vinduerne. så det ikke for den ikke vil bevæge sig når den er alene. men er sikker på den ikke spiser eller drikker selv når den er alene og hvis den gør er det meget lidt.

 

på forhånd tak for hjælpen håber der er nogen der kan hjælpe mig, da jeg er bange for at vores nye kat er syg.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej og velkommen til :-)

 

Jeg tror ikke du behøver at bekymre dig endnu, da det er meget normalt at katten først skal falde til før de spiser og drikker normalt.

 

Du skal selvfølgelig lige holde øje de næste par dage, men jeg tror at den drikker uden du ser det.

 

Du kan godt vænne dig til væltede ting, når du er Maine Conn ejer :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for svaret.

 

det er rart at vide det er normal opførsel. tror den spiste sit mad i nat medmindre hunden har været oppe på bordet :P men det tror jeg nu ikke den har.

 

hvor længe kan jeg forvente der går inden han er faldet til ? den var jo sky allerede ved den tidligere ejer.

 

med hensyn til væltede ting. hehe ja der er allerede væltet et par vaser og blomster i vinderne om natten.

Link til kommentar
Del på andre sites

 

hvor længe kan jeg forvente der går inden han er faldet til ? den var jo sky allerede ved den tidligere ejer.

 

med hensyn til væltede ting. hehe ja der er allerede væltet et par vaser og blomster i vinderne om natten.

 

En uge er ikke unormalt, men det har du jo også snart haft den, bliver det ikke lidt bedre hver dag nu?

Link til kommentar
Del på andre sites

katten er begyndt at spise nu.

den gemmer sig når det er muligt.

der er dog en ting der undrer mig meget. hvis jeg har den inde i stuen og den ikke vil være der mere og den går væk. så kryber den nærmest hed ad gulvet istedet for at gå som enhver anden kat. bevægelsen er meget flad ved ikke hvorfor den har denne opførsel når den skal bevæge sig

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...