Hop til indhold

Sammenføring - "gammel kat" leger for vildt


Sskstine

Recommended Posts

Hej allesammen.

 

Jeg er ny herinde og håber I vil tage godt imod mig og de to katte - Ragdoll'en Bjørg på 1 år og Maine Coon'en Sif på 13 uger.

 

Vi har nu haft de to katte sammen i 1 uge. Sammenføringen varede over nogle dage, hvor de var i hver deres rum og hvor Sif var i transportburet når de var sammen. Da de blev sat sammen var der én episode, hvor de begge havde lyd på - Bjørg markerede sig og Sif underkastede sig. Siden hen er der mange positive signalet som jeg ser det - de kan spise sammen, sove i samme seng (ligger ikke sammen) og hilser glad på hinanden ved at duppe næser. Men men men... Flere gange dagligt ser Bjørg Sif som sit nye legetøj - hun går i jagt/legemode og løber efter Sif - vælter hende og dapper til hende. Jeg opfatter det ikke som agression fra Bjørg men nærmere leg hvor hun ikke respekterer Sif siger fra med hvæsen. Der er INTET sket fysisk med nogen af dem - ikke en gang en rift men Sif bliver naturligvis mere nervøs for Bjørg og vil være så ked af det hvis Sif går hen og bliver decideret bange for hende.

Hvad dælen skal jeg gøre? Lukke øjnene - gribe ind? Forsøger at aktivere dem hver for sig men når Bjørg er i det humør er det kun kyllingepålæg der kan få hendes opmærksomhed over på noget andet...

 

Håber I vil komme med gode råd :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Du skal såmænd bare lade være med at blande dig og lade kattene selv finde ud af det....det burde du have gjort fra begyndelsen i stedet for at skabe et skævt forhold fra begyndelsen med den ene kat siddende i et bur og ellers adskilt o.s.v.

 

kun gribe ind hvis den gamle kat viser virkelig tegn på aggression og overfalder den unge kat med voldsom bid og brug af kløer

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...