Hop til indhold

Bekymret for min kats øje


Michael Bragt

Recommended Posts

Hej.....

Min ca. 4 årig huskat begyndte for et par dage siden at knibe det ene øje lidt i og jeg kan se der er lidt snask-agtigt i kanten af øjet.....

Jeg er lidt i tvivl om det skulle være en skade eller om det kunne være en sygdom.....

Han var indekat de første år af hans liv, men er nu ude også ude og render meget ude.....

 

han åbner ikke det ene øje lige så meget som normalt, så tror de generer ham en smule.. ikke voldsomt for han spiser og render ude mere eller mindre som normalt....

Men hvad kan det være?

Har smidt et par billeder af øjet.....

Skal siger at han altid har haft rødt hud på det øje lige ved kanten, så man kan blive snydt lidt....

Spurgte dyrlægen om hans røde øje allerede for flere år siden fordi jeg var lidt bekymret, men hun sagde at det bare var hans hud der havde den farve ved det øje. Hviklet jeg tror er rigtigt... Men hvad ligner det? en skade/flænge eller noget lige ved huden op til øjet?

2015-11-06 17.02.33.jpg

2015-11-06 17.02.07.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kunne godt se ud som om katten har fået en skade i øjenkrogen.

 

Jeg vil altså råde dig til at tage katten en tur til dyrlægen, for når du siger den ikke åbner øjet så meget som vanligt, så kunne det også tænkes at der er skade på selve øjet, og det kan man nemlig ikke altid se bare ved at kigge, der skal lyses i øjet med en speciel lampe dyrlægen har.

 

Men hvad due end gør, så endelig ikke begynde at skylle øjet i saltvand hvis det bliver mere snasket.

Det vil ikke hjælpe og måske bare gøre det værre.

Øjne må kun skyldes med saltvandsopløsning beregnet til formålet

Link til kommentar
Del på andre sites

Okay... Ja det læste jeg også i en anden tråd....

Men jeg har kun engang for nogle dage side taget en vatrundell med varmt vand på og tørret lidt snask af...

Men det synes jeg overhovedet ikke det på nogen måde blev bedre af, så jeg har bare holdt mig helt fra at gøre noget.

Og især hvis det jo er noget sår-agtigt, så skal det jo have ro til at hele...

Men tager ham til dyrlægen og får et tjek når jeg lige for mulighed i næste uge for at låne en bil :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...