Hop til indhold

Hjælp - nyresten - aflivning eller operation eller?


Gina2705

Recommended Posts

Kære Kattevenner - jeg læser mere end jeg poster her, men nu har jeg desperat brug for jeres råd og vejledning!

 

Jeg kørte min Uffe på dyrehospitalet i går eftermiddag pga opkast og meget unormal gemme-sig opførsel. De opdagede, at han havde nyresten efter palpering og røntgen og blodprøve.

De anbefalede indlæggelse til scanning (og vist nok 'skylning'?) på mandag morgen kl 8, hvorefter han fik indsprøjtninger for smerter og kvalme og jeg fik medicin med hjem til resten af weekenden.

Mit spørgsmål er vel egentlig - står valget virkelig kun imellem aflivning og fjernelse af en nyre? Er der ikke andre alternativer? Eller er det netop andre alternativer scanningen kan afsløre? Og hvilke alternativer er så det?

 

Alle råd og kommentarer er VELKOMNE! Jeg har hul i maven og gråd i hals og øjne. Og Uffe ligger bare her og er slet ikke sig selv - det er så forfærdeligt. Tror ikke han er rigtig smertedækket, så prøver altså at få lidt mere i ham end anbefalet..

 

På forhånd 1000, 1000 tak - fra snøftende og bange Jørgine.

Ps: Uffe er 8 år og kastreret.

Link til kommentar
Del på andre sites

Bare til opfølgning: Uffe blev scannet mandag morgen, hvor det viste sig, at begge nyrer var angrebet og han stod ikke til at redde. Lang forklaring fra dyrlægen, som var Intern Mediciner og meget dygtig - det gjorde beslutningen lettere og Uffe sov ind mens han var bedøvet til scanningen.

 

Tak for læsning - og nus til alle de skønne katte fra mig :o)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...