Hop til indhold

Hjælp - miaver om natten


Recommended Posts

Hej alle!

Jeg har en 4 mdr gammel killing, som er begyndt at forstyrre vores nattesøvn. Når vi går i seng, miaver hun et par gange, kradser på døren og lign. Dette er ikke slemt. Ca. kl. 5:00 begynder hun at miave. Meget højt og meget konstant, sådan at vi ikke kan sove for det. Hun står lige uden for vores dør. Hun bliver ved indtil vi står op. Står vi op kl. 7, miaver hun fra 5-7, hvor vi ikke får lukket et øje.

Jeg prøver at ignorere det, men jeg bliver også nødt til at få sovet. Jeg siger godnat til hende hver aften med et par godbidder, inden vi går i seng.

Hun er indekat.

Håber at der er nogen af jer, som har et forslag! Det kan ikke blive ved sådan her.

Mvh. Laura

Link til kommentar
Del på andre sites

Enten står du op, eller også skal du være meget mere stædig end katten. Hvis katten først finder ud af, hvis hun miaver, så står du op, så tager det endnu længere tid at vænne hende fra det.

 

Kom vat i ørene eller lignende. Du er NØDT til at ignorere hendes miaven. Eller lade katten vinde kampen og stå op. Men har katten først fundet ud af, at den får sin vilje ved at miave, så vil den benytte sig af det alle de steder, hvor den kan.

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er to løsninger.

 

Peter har nævnt den dårlige.

 

Den anden løsning er, at I selvfølgelig, som de gode kattejere I forhåbentligt har til hensigt at være, lader den stakkels lille, kontaktsøgende kat være hos jer også om natten.

 

Nu er der jo nogen som IKKE vil have dyr i sengen. Det er ikke en dårlig løsning. Det er ren og skær god opdragelse (jeg undskylder mange gange for at bruge et fremmedord, som du ikke forstår. Jeg vil foreslå, at du evt. googler ordet "opdragelse")

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...