Hop til indhold

HJÆÆLP vi skal have altan men vi kan ikke få et net


William

Recommended Posts

Det kan sgu godt være, men jeg har haft flere katte da jeg boede i lejlighed i København og de er ALDRIG hoppet ned fra altanen selv om de havde fri adgang til den. Ikke engang fra første sal, men OK, der findes jo selvfølgelig også dumme katte, men dem har jeg så ikke haft nogen af. Bare sørg for at de ikke har adgang til kanten af altanen. Et klogt dyr hopper ikke op, hvis det ikke kan se, hvad der er på den anden side.

Link til kommentar
Del på andre sites

Kun TÅBER lader sine katte have adgang til altan der ikke er totalt kattesikrede.

 

Der er hvert år adskillige katte der kommer til skade, også alvorlige skader med aflivning til følge, fordi de falder eller springer ud fra altaner eller højt placerede vinduer.

Der er katte der forsvinder for evigt fordi de kommer ud fra altaner eller vinduer....hvor ejeren så kun kan gisne om katten ligger og lider et eller andet sted eller om den "bare" er styrtet afsted i panik og ikke kan finde hjem.

 

En kat tænker ikke altid over hvad den gør.

 

Som nævnt kan den springe efter en fugl hvis jagtiveren tager over, men også bare hvis katten bliver forskrækket og vil flygte kan den vælge at tage turen ud over altanen.

 

Og det er ikke bare her i landet det er et problem.

Også i lande med betydeligt højere bygninger end her er det er kendt problem, så at en kat springer ud fra måske 30. etage det sker lige så ofte som en kat der herhjemme drøner ned fra 2. sal.

Link til kommentar
Del på andre sites

Men det er altså aldrig sket for mig for de fem katte jeg har haft, og den sjette jeg har nu bor i hus. Så skal han altså ikke have lov til at løbe løs, fordi der er en risiko for at han bliver kørt ned? Lige bagved ved huset er der en vej, hvor der kører mere end tyve tusind biler i døgnet. Han er ikke blevet kørt ned endnu og er der indtil videre blevet mere end 5 år gammel.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...