Hop til indhold

Rejse med kat - Råd søges


Emphasized

Recommended Posts

Hej folk på Katteforum! :D

 

Vi skal rejse til Storbritanien permanent. Misser skal med, da han er en del af familien, og vi rejser med bil/færge, da vi skal flytte vores ting samtidigt.

Missen er allerede diagnosticeret med tilbagevendende akut gastritis, som der ikke lader at være andre årsager til end stress (han har ikke normalt en stresset tilværelse, men sker som regel ved håndværkere etc.). Vi har været igennem røntgen, blodprøver og biopsi, og det hænder ca. hvert halve år, at den er gal igen. Af samme grund vil vi gerne rejse "stille og roligt", så han ikke skal sidde bange og alene i et køligt lastrum på en flyver, men han han se/høre at vi er ved ham. Han har kørt i bil før, og det går OK.

 

I den forbindelse vil vi gerne høre, om nogle af jer ligger inde med nogle gode råd :confused: Vi har styr på vaccinationer, rabies vaccinen, den skrevne påkrævede erklæring, passet og chippen, men vil gerne gøre turen for vores misser så god som mulig.

Hvad kan man evt. gøre med en midlertidig kattebakke? Vi har også tænkt at købe en flaske kildevand, og så hælde lidt op til ham undervejs, så han kan få noget at drikke. Han er vild med kildevand, men er det skidt for ham, hvis han drikker det udelukkende i et døgn? Tænker på evt. saltindhold, eller om det måske er bedre at fylde frisk postevand på flasken i stedet.

 

Håber der sidder nogen derude med gode råd :o

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej

 

I og med at vi kommer fra EU-land, er der ikke karantæne for at inføre en kat til UK. Han har alle sine årlige vacciner + rabies, og ventetiden for at sidstnævnte træder i kraft, er overstået.

Vi skal udover vacciner, pas og chip bare medbringe en skreven erklæring om, at han rejser med og, ikke skal sælges osv. Som Peter også nævner, så spiller ruten også en rolle - den har vi dog allerede fundet løsningen på.

 

Jeg er sikker på, at det på en eller anden måde måske var ment som et godt råd, men må alligevel erkende, at forslaget om at få vores elskede misser på fire år aflivet, faldt os hårdt for brystet og stødte os. Vi er jo allesammen forskellige, men det kunne ikke et øjeblik falde os ind and indføre "brug og smid ud" kultur for vores kæledyr. Så tak, men det kommer ikke på tale :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Det må I meget undskylde!

Jeg tænkte kat med kendt sygdom og stress vil sikkert forværre det, så er det måske bedre for dyret, at man takker af i god orden.

 

Mine HADER kattekassen og stresser vildt meget. Selvom de godt kan lide dr. dyr.

 

Jeg gå ikke ind for brug- og smid væk dyr, men jeg går meget ind for, at man skal se dyrets tarv.

 

Mvh

pinny- der engang brugte 10 000 kr på en kats brækkede ben.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...