Hop til indhold

Drægtig kat - er der noget galt?!


Isabelrigenstrup

Recommended Posts

Hej. Jeg sidder her med min gravide kat, som igår aftes fik noget, der lignede opblokningsveer (hun skiftede heletiden stilling, hendes mave trak sig sammen, rød/lilla slim v. kønsorganerne samt efterfølgende slikning). Vi fandt en kasse til hende, som hun ikke har flyttet sig fra betydeligt siden. "Veerne" startede igår aftes cirka 19.15, og nu her dagen efter ved 17tiden er der ikke sket yderligere. Hun sover konstant. En ting, der dog undrer mig rigtig meget er, at hendes brystvorter er blevet MINDRE siden igår? der er Ikke liv at finde i maven, og selvom den var helt blød igår aftes er den nu nærmest hård igen. Vi er også lidt usikre på hvornår parring skulle have fundet sted. Da vi var ude at rejse det meste af februrar har vi ikke kunnet se noget der. Dog i starten af marts kom der fremmede hankatte samt var det tydeligt at hun var i løbetid. Jeg har dog læst at der kan forekomme løbetid 4 uger efter parring, så jeg tænker nu, at ovenstående er tilfældet. Jeg er generelt rigtig bekymret for, om der er noget galt. Jeg har de sidste dage kunnet mærke killingerne, og det kan jeg ikke nu. Er der nogen, der ved noget?

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er i hvert fald på høje tid, at du spørger en dyrlæge til råds..NU

 

Det lyder som om der er noget galt.

 

Og du risikerer simpelthen at din kat ligger og dør.

 

Det kan være så meget, døde fostre, fødslen bare er gået i stå o.s.v.

 

men i hvert fald noget du skal handle på, og især fordi katten i går havde noget der ligner veer og nu bare ligger og sover

Link til kommentar
Del på andre sites

Missemor ser nu ud til at trives, og have det godt. Hun spiser, drikker, går på toilet og sover. Jeg har nu til aften mærket liv i maven, så alt, minus de små brystvorter og den lille mængde mørkerøde flåd, ser alting fint ud. Jeg tror ikke på, at der er nogen fare for hende eller killingerne, som det ser ud nu. Jeg er nok bare spændt og nysgerrig. Jeg skrev herinde, da jeg blev bekymret, men efter at have læst mig frem på forskellige internetsider er jeg forholdsvis tryg. Hun har ikke noget andet 'vee-lignede' end små 'ryk' i maven et par minutter med mange timers mellemrum. Hun er udekat og ikke tilknyttet dyrelæge

Link til kommentar
Del på andre sites

Ikke tilknyttet en dr. dyr-- Hvad betyder det? Min udekat elsker den dyre læge (og de synes, hun er sød:rolleyes:).

 

Jeg har oplevet, at katte kan abortere (føde en uudviklet killing), og derefter føde et raskt kuld- uger efter. Men det er faktisk nok ikke almindeligt. Så vidt jeg ved...

 

Det kan det måske være, men nuomstunder har de færreste fertile katte, som de overvåger.

 

Hvis katten er frisk: spiser, går på bakke og leger/er aktiv, så er der nok ikke grund til bekymring mere.

 

Mvh

Pinny- der faktisk har en "udkørende dyrlæge" og hun er sød!- De faste kører ikke ud om natten- ikke for en kat!

Link til kommentar
Del på andre sites

**Hun er udekat og ikke tilknyttet dyrelæge**

 

Okay, vil det så sige, at det er en af de katte, der ikke søges dyrlæge til selv om det er nødvendigt, eller hvordan???

 

Hvis det viser sig katten f.eks ikke kan føde ved egen hjælp....får den så bare lov til at ligge og dø et eller andet sted???

 

Eller hvis den bliver syg??

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...