Hop til indhold

Hjælp..


Sandrakrag

Recommended Posts

Jeg har 2 katte, den ene er en han (Ingolf) og den anden er en hun (Sussie).

Jeg har haft begge to i snart 3 år nu. Mit spørgsmål er faktisk til dem begge men hver for sig.

 

Sussie, hun pisser på alle mine ting, efter jeg har fået en kæreste, mig og ham har været sammen i snart 1år nu og hun har stadig ikke indfundet sig med det. Er der nogen ting man kan gøre? , sussie hun får al den opmærksomhed som man kan give hende, hun er en kat der opsøger en hvis hun vil kæles, lige pt. står jeg på bar bund og ved ikke helt hvordan og hvorledes jeg skal bære mig ad.

 

Ingolf, han er begyndt at slikke på alle mine ting, somregl er det poser , tasker og jakker. Hvordan kan det være ? :/

 

- Håber på respons. Mvh Sandra.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Sandra!

 

For det første skal du se at få Sussie undersøgt for nevøs blærebetændelse hos dyrlægen. Hun kan have været blevet stresset da din kæreste kom til, og de sætter sig ofte på blæren hos katte. Og det kan hun stadig gå og døje med. Du kan jo tage Ingolf (;) Skønt navn!) med i samme omgang og få undersøgt om han mangler et eller andet i kosten, og det er derfor han går og slikker på ting (det tror jeg nu ikke).

 

Er dine katte indekatte? Det kan også stresse dem og give dem 'underlige' vaner. Du skal nok prøve at aktivere dem noget mere, både gennem leg og gennem f.eks. fodersøg på deres mad. Det sidste er rigtigt godt for dem idet de ligner hvordan de ville finde mad 'i naturen'. Gem deres mad i papirsposer, papkasser, paprør osv. og lad dem selv 'finde det' (du skal gøre det nemt i starten forstås).

 

Mht. Sussie skal du, ud over dyrlægen, se lidt på hvordan jeres bakke er placeret. Har du mere end en bakke (det er en god ide når der er urenligheds problemer) og står de(n) 'diskret' hvor hun kan sidde i fred og gøre sine ting? Har du skiftet grus? Så er det en god ide at skifte tilbage til det hun brugte før. Problemet med hende er dog nok usikkerhed over for din nye kæreste (og måske kombineret med blærebetændelse) - så for at give hende mere ro på kan du også overveje at få en Feliway diffuser installeret et stykke tid:

 

http://www.dyrlaegevagten.dk/shopframe.cfm/cms/id=540/sprog=1/item=yes/

 

Det vil måske også hjælpe Ingolf til at slappe mere af. Endelig kan du jo overveje at få en adfærds konsulent hjem og besøge jer - det er altid bedre at se tingene i hjemmet.

 

Håber det hjælper lidt!

 

Masser af hilsner :)

 

Ayoe

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...