Hop til indhold

Så var det den Blå Missedrengstur


Pinny

Recommended Posts

Til at være væk i et par måneder.

 

Jeg nåede lige at ærgre mig over, at jeg har betalt hans kastration (selvfølgelig var jeg også ked af, at han var væK). Men så kom han hjem lidt tynd- og nu meget kontaktsøgende- og mijavende efter mig. Dette dog kun i køkkenet! Det plejer han IKKE, at gøre. Man måtte gerne røre- en smule- men mijave efter kontakt, det gjorde han ikke.

 

Nu er det mijavmijav- nusse nusse- og jeg vil have vand på tørfoderet tak!

 

Til gengæld er den sorthvide og den blegrøde væk- og dem, har jeg IKKE fået ordnet. Endnu.

 

Mvh

Pinny

Link til kommentar
Del på andre sites

Godt han kom hjem igen og håber de to andre dukker op snart.

 

Der er sgu ikke noget værre end når kræene bliver væk

 

Jeg mangler selv en af mine gamle tøser lige pt.

Hun har været væk i tæt på 3 uger nu.

 

Det værste, udover hun er væk selvfølgelig, er sådan set, at jeg ikke helt ved hvor bekymret jeg bør være, fordi de første 9 år af sit liv var hun noget af en vagabond der aldrig kom ind...og har præsteret at være væk helt fra maj-september hvor jeg troede hun var tabt.

 

Men så trappede hun ned for to år siden og gjorde sig selv til kæledægge nummer 1 og 75% indekat.

 

Og nu sidder jeg her og ved ikke om der er sket hende noget eller om hun bare er taget på valsen igen...ØV!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er bange for- hun ikke kommer hjem.

Min egen blev også væk 3 mdr en sommer (og Rumle var væk i en måned- og kom hjem tynd, hvilket sikker havde noget at gøre med hans sygdom (leveren), han kunne ikke tåle at tabe sig.

 

Hvor han og hans mor har været, aner vi ikke! Jeg er ved at tro, at en eller anden kører dem væk/spærrer dem inde. Det er ihvertfald mærkelig at ens aldeles utamme kattte er væk i ugevis- Plå og Lille sorte var væk i over et halvt år (fra augusust til marts).

 

Jeg håber meget, din kat dukker op!

Da min havde været væk, km hun altid hjem- undtagen da hun brækkede bagbenet. Men hun kom altid hjem! Engang i døgnet.

 

Hun sad også altid og ventede på mig, når jeg steg af bussen.

Men da hun blev væk: hun var neuteret og øremærket, det var Rumle OGSÅ.

 

Så hvor MINE katte forsvinder hen- det er helt sikkert ikke frivilligt.

 

Nogen mennesker tager kattn i bilen- og kører dem langt væk- har jeg læst.

Hvad jeg mener om den slags mennesker- er ikke tryukbart!

 

Mvh

Jeg HÅBER rigtig meget katten kommer hjem

Pinny

Link til kommentar
Del på andre sites

Wehuuuuu...fantastisk.

:D:oKlokken 22:30 i aftes, stod min seje, gamle tøsemis pludselig og bankede på døren for at komme ind.

 

Og hun havde helt klart savnet sin mor rigtig meget :D

og denne gang var hun, i modsætning til tidligere hun har været på tur, meget meget sulten.

 

Og da hun havde indtaget sin vante plads på sit tæppe i vindueskarmen her ved siden af mit skrivebord, vågnede hun en gang imellem og med den der "bbrrr"-lyd de nogen gange siger...og så fik hendes tæppe ellers den helt store gramsetur:p Og så kom hun tromlende hen på bordet og skulle nusse med mig, stange, dytte næse o.s.v.

 

Og når hun sov var det ligesom hun lå og sagde små mjavelyde ind imellem...som om hun drømte noget.

 

Sgu ærgerligt de ikke helt er i stand til at fortælle hvad de har oplevet.

Men denne gang tror jeg hun måske ved et uheld kan have været lukket inde noget af tiden.

Både fordi hun var så sulten og hendes måde at reagere på..

 

Hun plejer slet ikke være sådan her når hun tidligere har været frivilligt på tur.......

 

 

Landbo, jeg er ikke helt enig i din påstand om, katteejere til dels selv er skyld i, hvis andre mennesker begynder at begå overgreb, vold, eller fange og køre væk, andre folks katte....og at det med at katte transporteres langt væk fra bopælen og smides af, er noget der kun foregår i folks fantasi på Facebook m.m.

 

Der har været flere sager, hvor der efter at være forsvundet katte fra et givent område, er gået et stykke tid og nogen af kattene så er dukket op igen inden for et ret begrænset areal...og langt fra hvor de forsvandt.

Og DET er ikke tilfældigt, som i et af tilfældene, at 6 ud af 8 forsvundne katte dukker op i en skov næsten 50 kilometer fra hvor de forsvandt.

Andre steder er adskilt af broer fra hvor katte forsvandt og til der hvor de dukker op igen.

Eksempelvis Tåsinge/Langeland og ligeledes Storebæltsbroen

 

Det er nemlig ikke alle kattehadere, der har mulighed/lyst til, at aflive kattene...

 

Og de fleste, "ægte" kattehadere...de giver ikke udtryk for utilfredshed med kattene overhovedet, og kan endda gå helt i den anden grøft...de går så stille med dørene, at det faktisk kan være nærmeste nabo, der endda stiller op med sin medfølelse over at katten er væk.

 

Jeg vil selvfølgelig ikke benægte, at nogen katte vælger at gå frivilligt hjemmefra, det sker da selvfølgelig....men de katte kommer som regel hjem igen medmindre der er sket et eller andet med dem.

 

Men hvis det f.eks er som det nyeste tilfælde jeg lige kender til, at en person har to katte...der i årevis har samme adfærd og er hjemme hver dag. Så forsvinder den ene kat pludselig ud i den blå luft.....så går der et par måneder mere, så forsvinder kat nummer to...Den første kat er aldrig dukket op igen, men den der forsvandt sidst dukkede op efter noget over en måned, helt nedslidt, mager og beskidt..

Da jeg første gang foreslog, at nogen måtte have fjernet de katte blev det afvist af ejerne, det troede de ikke nogen i det lille lokalsamfund kunne finde på....men da kat nummer to forsvandt blev de alligevel mistænksomme og fandt så ud af, at flere i nabolaget havde mistet katte på samme måde.

 

Katte der går frivilligt hjemmefra, de ved som regel de er i stand til at klare sig selv.

 

Og når katte forsvinder....og især hvis der er tale om flere katte der forsvinder fra samme steder...og det afviger fra kattenes normale adfærd så er der som regel tale om, at de ikke forsvinder frivilligt.

 

Også som i tilfældet med ham den psykisk syge i Århus, hvor man fandt ud af han gennem længere tid havde indfanget kattene og pint dem ihjel i sin lejlighed....man ved ikke hvor mange katte, men man ved at der var forsvundet ca 30 katte på et ret begrænset område...

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er godt din gamle "tøs" fandt hjem igen.

 

Det er udemærket du finder de få tilfælde frem, hvor det modsatte "postulat" kan bevises. Men det er absolut IKKE i orden du generaliserer ud fra de få tilfælde hvor beviset er klart. Underligt nok syntes det, som om katteejere med mange katte har det med at falde i den "grøft". Oversat, det er ikke mig det er galt med, det er alle i andre omkring mig. :rolleyes:

 

Er du ikke enig, så giv dig til at læse alle de tusindere af indlæg der gennem tiden er skrevet på diverse kattefora med de neutrale briller hængende på næsen. :D

 

Jeg generaliserer altså ikke en skid mere end du gør Landbo ;-)

 

Og jeg afviser heller ikke, at fritgående katte kan finde på at forlade bopælen frivilligt....men så er det som regel, som jeg skriver, katte der er i stand til at stå på egne ben og fordi de har lyst til til det

 

Hvis man kender sin katteflok og ved, der ikke er de store gnidninger kattene imellem OG man i øvrigt tager sig af dem og passer dem godt, så vil jeg vove den påstand, at sådanne katte IKKE forlader bopælen frivilligt, medmindre de har nedarvet vagabondblod i årerne, eller de kommer noget til eller bliver fjernet..

 

Den der med, at "hvis der er for mange katte og blablabla", den holder ikke en meter...

 

Det skal være meget slemt før en kat vælger at skride grundet interne stridigheder kattene imellem.

Og problematikken med "for mange katte" er faktisk meget mere udtalt såfremt en alenekat påduttes en kat mere og mener at to katte er en for meget.

 

Katte er godt nok ikke flokdyr som sådan...nej, men de er alligevel sociale og er ret gode til at leve fredeligt sammen hvis de bare ikke er påtvunget hinandens selskab 24/7.

 

Der hvor der nogen gange er problemer med "for mange katte" det er sgu hvor de ikke har muligheden for at skride.

Nemlig hvis der er for mange indekatte samlet på et sted.

Det er dog som regel ikke direkte fordi kattene er fjendtlige over for hinanden...men fordi de bliver utroligt stressede over det og derfor reagerer ved at ryge i totterne på hinanden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Landbo, jeg skrev et svar til dig, som åbenbart er blevet væk.

 

Men jeg har læst indlæg af folk, der skriver, at de kører katte langt væk. Ikke deres egne forstås.

 

Sådan nogen svagpisseres findes, desværre.

 

Min egen Malle- mor til samtlige killinger (hendes egne- og dem hun stjal) forsvandt ved højlys dag, hun var neuteret noget før, og hun ville ALDRIG nogen sinde, været gået fra de små. ALDRIG.

 

Jeg har efterfølgende oplyst samtlige naboer om, at mine katte er neuterede- også den blå vildkat. Jeg gik rundt til ALLE. (Og lignede en idiot!).

Jeg savner stadig Malle, der var en lille sort kat med en STOR personlighed. Hun lærte de små, at biler er farlige, så de skulle bene om i haven væk fra vejen.

Hun gik så bare sin vej?! Fra de små hendes instink bød hende, at hun skulle have og passe på?

Hun gik lige ind i min flok- en kat med personlighed. Selvom hun kom fra Nordjylland.

 

Hendes afkom er katte med dominant personlighed, og Pind (som er ret lille, og ikke særligt pæn- tortietabby)- er min kat (hun tror jeg er hendes menneske), hun ligner sin mor i temperament.

 

Mine katte går ikke- jo den rødhvide kastrat tog på fisketure og sov i halmlader i 3 dages tid, men han kom altid hjem.

 

Selv Anton og Plå- som Blå ikke bryder sig om, og siger BØH til- render ingen steder. Eller Mischell (som den rødhvide ikke kunne fordrage- og det en hunkat).

 

Mvh

Tine- mine katte er en flok

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...