Hop til indhold

overvægtig


gudenbruno

Recommended Posts

Min lille han killing på 10måneder er blevet en del overvægtig siden han blev kastereret.

Han er desværre begyndt at hive efter vejret som en hund, når han har løbet rundt og leget med min anden kat.

nogle der har prøvet det før (ringer self til dyrlægen og får en tid til tjek) men ville være rart hvis andre havde noget at tilføje :)

 

kærligste hilsner foruroligende mor til lille tykke Cleo :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Først og fremmest er en ungkat, der endnu ikke er udvokset, som regel ikke overvægtig ;-)

 

Og man må i hvert fald ikke begynde at regulere på deres fodermængde, så går det først i ged omkring vægten OG dens helbred

 

Dernæst så vil en normal kat ikke fræse rundt og lege indtil den gisper efter vejret når det er varmt.

 

En kat der hiver/gisper efter vejret ved fysisk anstrengelse, den kan altså ske at have problemer med lungerne...og endnu oftere problemer med hjertet.

 

Jeg har haft masser af katte gennem mange år..og jeg har ALDRIG oplevet en kat gispe/hive efter vejret, om den så var blevet jagtet af en af jægernes hunde..

 

I helt ekstreme tilfælde kan en kat halse lige som en hund hvis man presser den ved uhensigtsmæssig leg i for lang tid så det er udmattelse den gør det...eller en kat der stresser kan også gøre det.

 

men en kat vil bestemt ikke helt frivilligt rende og lege hvis den har det for varmt, så vil den finde et skyggefuldt sted at flade ud..

 

 

Så jeg vil i hvert fald opfordre til at der bliver holdt øje med katten og hvis det fortsætter så få tjekket om den har hjerte/lungeproblemer

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...