Hop til indhold

Katten med på 4 ugers ferie?


Chapilliams

Recommended Posts

Hej Kattemennesker :)

 

Jeg står og skal 4 uger til Sjælland i sommerferien, og overvejer derfor at tage minimissen med. Jeg har taget kontakt til min lokale dyrlæge, som mener det er bedst for ham at være hjemme i sine vante omgivelser - Det kan jeg også godt følge hende i. Min kat er vant til at være "alene", jeg studerer og er oftest først hjemme sent eftermiddag/aften, og er tit på sjælland i weekenderne (da min kæreste bor der). Jeg er dog mest hos ham i weekenderne, og derfor bliver minimissen passet Fredag-Søndag, hvor han bliver set til to gange om dagen. Min kat er meget social og elsker alt kontakt med mennesker, og derfor blev det også lige en tand for meget for ham, da jeg var på Sjælland i 10 dage, her i påsken - Efter 5-6 dag, begyndte han at gå og skrige som en sindsyg. Dette er også grunden til at jeg virkelig overvejer at hive ham med på Sjælland. Han kender min kæreste og er bedste venner med ham, og det hjem han kommer hjem til er stille og roligt og der er en masse plads til, at han kan være sig selv. Dyrlægen mener dog at han sagtens kan være alene hjemme, hvis han er som katte er flest, især når han bliver set til to gange om dagen. Men jeg er altså lidt skeptisk, og jeg kan ikke finde ud af om jeg tager ham med for min skyld eller sin egen. Vil jo heller ikke gøre ham ALT for forvirret :confused: Dyrlægen anbefalede mig at købe nogle kapsler til at dæmpe uroen i kroppen hos ham, og en spray hvis jeg tager ham med. Men jeg vil gerne hører jeres mening og erfaring med sådan noget her, da det er første gang jeg skal hive en kat ud af dens comfort zone!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes faktisk du skal overveje meget nøje, om det du byder din kat er rimeligt overfor den.