Hop til indhold

Katten med på 4 ugers ferie?


Chapilliams

Recommended Posts

Hej Kattemennesker :)

 

Jeg står og skal 4 uger til Sjælland i sommerferien, og overvejer derfor at tage minimissen med. Jeg har taget kontakt til min lokale dyrlæge, som mener det er bedst for ham at være hjemme i sine vante omgivelser - Det kan jeg også godt følge hende i. Min kat er vant til at være "alene", jeg studerer og er oftest først hjemme sent eftermiddag/aften, og er tit på sjælland i weekenderne (da min kæreste bor der). Jeg er dog mest hos ham i weekenderne, og derfor bliver minimissen passet Fredag-Søndag, hvor han bliver set til to gange om dagen. Min kat er meget social og elsker alt kontakt med mennesker, og derfor blev det også lige en tand for meget for ham, da jeg var på Sjælland i 10 dage, her i påsken - Efter 5-6 dag, begyndte han at gå og skrige som en sindsyg. Dette er også grunden til at jeg virkelig overvejer at hive ham med på Sjælland. Han kender min kæreste og er bedste venner med ham, og det hjem han kommer hjem til er stille og roligt og der er en masse plads til, at han kan være sig selv. Dyrlægen mener dog at han sagtens kan være alene hjemme, hvis han er som katte er flest, især når han bliver set til to gange om dagen. Men jeg er altså lidt skeptisk, og jeg kan ikke finde ud af om jeg tager ham med for min skyld eller sin egen. Vil jo heller ikke gøre ham ALT for forvirret :confused: Dyrlægen anbefalede mig at købe nogle kapsler til at dæmpe uroen i kroppen hos ham, og en spray hvis jeg tager ham med. Men jeg vil gerne hører jeres mening og erfaring med sådan noget her, da det er første gang jeg skal hive en kat ud af dens comfort zone!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes faktisk du skal overveje meget nøje, om det du byder din kat er rimeligt overfor den.

 

En kat der er meget social og elsker al kontakt med mennesker, den lever altså ikke et optimalt liv ved at være der for DIG fordi du vil have kat når du ikke er optaget af andet, som når du lige er hjemme om aftenen.... og den ellers om dagen og i weekender og op til 10 dage i ferier, overlades alene til sit eget selskab med kun et par hurtige tilsyn om dagen.

 

Ja okay, fysisk lider den sikkert ingen nød, den sulter ikke, har et sted at være og en bakke at skide i.....

 

Men derudover...så er den sådan set bare anbragt....i venteposition...til de aftener du er hjemme, hvilket sikkert heller ikke er af hensyn til katten, men fordi det nu er der du bor....

 

Katten med på ferie i 4 uger?

 

Ja den kan jo da i hvert fald ikke være alene i 4 uger med bare tilsyn og fodring...det mener jeg slet, slet ikke er acceptabelt.

 

Og at tage den med i 4 uger, det er jo selvfølgelig en stressende oplevelse for en kat at blive flyttet...og spørgsmålet er om han vil få mere selskab af dig af den grund......

 

Men på den anden side, så synes jeg egentlig at uanset hvad du gør, så er intet af det af hensyn til katten...men udelukkende af hensyn til dig og dine behov.

 

Og derfor jeg skrev i begyndelsen, om det er rimeligt for katten......eller om du i stedet bør overveje, at en kat altså bare ikke passer ind i dit liv som det er nu...og så handle ud fra det..

Link til kommentar
Del på andre sites

Transport- altså jeg kender til 3 katte, der roligt tog alt med transport og ferier- i stiv pote.

Mine egne hader det, transport. De har nu også kun været til dr. dyr.

 

Nogen katte har ikke noget i mod det. Du må næsten prøve, især hvis katten elsker dig højt, så er det måske bedre den er med dig på ferie.

 

Men, der gives ingen garantier! Min søns katte har slappet af på rejser, så kassen kunne åbnes. Mine er ikke så nervefaste (og jeg stresser selv), men jeg kender til en kat der rejste fast fra Ærø til Fyn (Rejsemissen kaldet), det virkede udmærket.

 

Mvh

pinny

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...