Hop til indhold

Hjælp - forladte killinger


Louisek

Recommended Posts

Jeg er på en længere ferie i en storby i nord Thailand, og bor på første sal på et hotel, hvor der er en lille balkon. Lige uden for balkonen under et tag har en kat forladt sine 7-8 uger gamle killinger (de bor inde under taget i en lille 'hule' hvor ingen kan komme ind). Jeg så kattemor meget før de blev født, men ikke i de sidste mange uger. For en uge siden så jeg killingerne for første gang, og de var meget tynde og udmattede. Jeg kunne ikke nå til den gesims hvor de bor, så det eneste jeg lige kunne finde på at kaste over til dem, var noget ost. Nu er de så blevet lidt friskere og leger, men mit dilemma er, at jeg skal hjem om 10 dage. Hende der har hotellet kan ikke lide katte og ved ikke at de er der, så jeg tør ikke sige noget, da jeg frygter hun vil aflive dem. Killingerne er nysgerrige og kommer op på balkonen hvis de er meget sultne, men ellers kan de være lidt aggressive og svære at nære sig. Det går dog lidt bedre dag for dag.

 

Så mit spørgsmål er, vil tre vilde killinger på måske 9 uger når jeg rejser om 10 dage, kunne klare sig selv? Der vil formentlig ikke være andre til at give dem mad, og jeg ved ikke om de overhovedet kan komme ned fra første sal endnu for at jage, så det er lidt tricky. Har aldrig selv haft kat, så alle bud er meget velkomne.

 

Mvh. Louise

 

 

 

Billederne er en uge gamle. Katte 1.jpg

Katte 2.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis killingernes mor ikke kommer der mere, så havde de ikke været i live i særlig lang tid...killinger på den alder der dehydrerer hurtigt og dør i løbet af få dage.

 

Og i øvrigt så bør du ikke begynde at fodre på dem...fordi, det stiller killingerne i en meget værre situation når du rejser og maden udebliver....ikke fodre og ikke gøre dem afhængige af mennesker..

 

Du skriver at hotelmutter måske vil aflive killingerne.

 

og ved du hvad...det er faktisk nok den allermest hensigtsmæssige løsning, om de blev fanget ind og aflivet, fordi det sparer de killinger for et usselt og kummerligt liv, der måske ender med, at de alligevel dør af sult og sygdom...de ser bestemt heller ikke raske ud...og smækfyldte med øremider er de, hvilket ses fordi de er så beskidte i ørerne...

 

Du er, som så mange andre, hoppet i turistfælden med "åh det er så synd for de stakkels, stakkels sultne dyr" der render rundt på turiststederne.

 

Men nej...hvis man ikke kan gøre det færdigt, skal man ikke starte noget op.

 

Jeg formoder, at der ikke findes internater, dyreværnsorganisationer o.s.v. dernede...så medmindre du selv vil sørge for at få dem aflivet...så er det bedre at vende det blinde øje til dem...alt andet er synd når du alligevel skal forlade stedet snart

Link til kommentar
Del på andre sites

Felis har ret.

 

Medmindre du vil gå hele vejen, og tage de små til dyrlæge, få dem vaccineret og sendt til DK, så er der ikke rigtig noget godt at gøre end, at få dem aflivet. Desværre!

Der er godt nok dyreværnsordninger- også i Thailand, men de handler mere om elefanter og større dyr- end om katte og hunde. I Asien er liv billige- dyreliv er mindre værd end mennesker, og det er forståeligt i samfund, der kører med en meget lille margen.

 

Der er dog nogen organisatoner for hunde: http://www.thaianimalsanctuary.com/

 

Måske kan du kontakte dem? Om ikke andet så for at finde en dyrlæge nær dig?

 

Damn- de er søde, de små katte, og det er rigtig meget *synd* for dem. Men, det bedste er, de aflives humant. Måske har hotel-mutter nakket deres mor....

 

Indtil du finder en løsning- kunne du jo give dem mad og vand, bare så de ikke lider i medens.

 

Mvh

Pinny- og pøjpøj med de små.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for svar. Mit egentlige spørgsmål var blot om de kunne klare sig selv i den unge alder, men det gik jeg så ud fra at de ikke kunne. Derfor har jeg selvfølgelig fundet et godt hjem til dem, hos nogle rige Thailændere, der i forvejen har nogle efterladte dyr. Der er også både et hunde/ katte hjem her i området, og et elefant santurary, der også tager imod hunde og katter, så der er faktisk en del muligheder at vælge imellem. Her er et billede af killingerne, der er ca. en uge gammelt.

IMG_4795*.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...