Hop til indhold

Parafinolie- hvornår virker det??


Juliiieee

Recommended Posts

Min jat har de sidste dage haft forstoppelse, på den måde, at der kommer en lille smule ud, der er splat. Ringede til min dyrlæge, der sagde jeg i første omgang skulle prøve parafinolie, da min kat er frisk, glad og spiser, men hvor længe går der før det virker?

Jeg er blevet hjemme fra skole på grund af dette, og sidder bare og venter :D Det skal sige at hun er indekat, men har stadig utroligt meget vinterpels. Mere end hun nogensinde har haft. Hun er i forvejen langhåret, men denne vinter er hun blevet verdens sødeste løve :)

Kh. Julie

Link til kommentar
Del på andre sites

Netop pelsen kan være skyld i forstoppelsen, da hårboller kan virke stoppende.

Nu ved jeg ikke lige hvor hurtigt parafinolie virker, men nok ret hurtigt 2-4 timer, ville jeg tro.

 

For at forebygge hårboller, kan du give kattemalt, det bruges meget ved langhårskatte ved jeg.

 

Mvh

Pinny

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du har givet katten parafinolie og der ikke sker noget efter nogen timer, så skal du altså holde øje med kattens mave, på den måde at olien vil sætte gang i tarmbevægelserne (det vil du kunne mærke ved at lægge hånden på kattens mave) og hvis det der nu sidder og stopper sidder virkelig godt fast og ikke kommer ud...så kan det altså blive noget med, at katten babubabu skal afsted og opereres.

 

Ikke for at gøre dig helt ude af den, men bare så du er lidt forberedt, da det altså nogen gange går sådan hos katte der ikke får redt løse hår af og derfor sluger dem i stedet, at det skal opereres ud....eller katte der har slugt f.eks. noget legetøj, en pelsbold eller lignende..

 

Der er set katte hvor det meste af tarmsystemet var totalt lukket til af fuldstændigt sammenfiltrede hår, så det lignede reb.

 

Men forhåbentligt går det ikke så galt og maven kommer i orden igen..

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...